Echo Investment jest już 25 lat na GPW

5 marca 1996 r. deweloper centrów handlowych zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych. W ten sposób wydawca lokalnej gazety "Echo Dnia" przekształcił się w firmę deweloperską. Od tego momentu firma zrealizowała blisko 200 projektów, w tym Browary Warszawskie.

Wizualizacja: Browary Warszawskie

25 lat temu lokalna gazeta przekształciła się w notowanego na warszawskiej giełdzie dewelopera i zaczęła budować projekty w kolejnych miastach. Firma zaczynała od jednego wielorodzinnego budynku w Kielcach i od tego czasu zdołała zrealizować prawie 200 projektów w ponad 30 miastach Polski. W ciągu ostatnich 25 lat Echo Investment zaznaczyło swoją obecność na polskim rynku nieruchomości, dostarczając blisko 100 projektów mieszkaniowych na sprzedaż i wynajem, 44 biurowce, 33 centra handlowe i 16 hoteli.

Firma zdobywała doświadczenie i zgromadziła zespół niezbędny do tworzenia "destinations" – dużych, miastotwórczych projektów, które wpisują się w potrzeby miast i je uzupełniają. Flagowe projekty Echo Investment, takie jak Browary Warszawskie i Fuzja, są przykładem podejścia firmy do odpowiedzialnego planowania i budowania przemyślanych fragmentów miast.

Z kieleckiej gazety, krok po kroku, Echo Investment stawało się liderem w każdym sektorze swojej działalności. Firma zbudowała Galerię Echo, innowacyjne centrum handlowe w Kielcach, zrewitalizowała prawie 5 hektarów zapomnianej części warszawskiej Woli, tworząc Browary Warszawskie, jako pierwszy deweloper w Polsce włączył do swojego biznesu zarówno operatora powierzchni typu flex space, jak i platformę mieszkań na wynajem.

- Ponadto wybudowaliśmy wieżowiec Q22 w Warszawie, a w ciągu ostatnich 5 lat sprzedaliśmy 13 biurowców za blisko 800 mln euro. Nasza bogata historia pozwala nam na realizowanie dobrze zaprojektowanych, wielofunkcyjnych projektów „destination”, z których jesteśmy znani. Echo Investment jest doskonale przygotowane do dalszego rozwoju w Polsce i dostarczania na rynek projektów mieszkaniowych, biurowych i miastotwórczych „destinations” – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.

I dodaje, że w przygotowaniu jest ponad 65 projektów o łącznej szacowanej powierzchni użytkowej ok. 1 mln mkw., a dodając do tego potencjał uzyskany dzięki przejęciu Archicomu, perspektywy firmy na przyszłość są „ekscytujące”.

Warto dodać, że w ciągu 25 lat swojej działalności Echo Investment dwukrotnie przechodziło zmiany właścicielskie i przekształciło się z długoterminowego właściciela ukończonych inwestycji, w spółkę prowadzącą wyłącznie działalność deweloperską. W 2016 roku stworzyło EPP – firmę z portfelem centrów handlowych i biurowców wartym 1,2 mld euro, a następie wprowadziło ją na giełdy w Luksemburgu i RPA. Obrana wówczas Strategia Rentownego Wzrostu położyła nacisk na działalność deweloperską w siedmiu największych miastach Polski i umocniła pozycję Echo Investment jako lidera rynku w sektorach nieruchomości mieszkaniowych, biurowych i handlowych.

W najbliższych latach grupa planuje utrzymać pozycję lidera i kontynuować realizację dużych, wielofunkcyjnych, miejskich projektów „destination”, takich jak Browary Warszawskie czy Fuzja w Łodzi, gdzie powierzchnie biurowe, mieszkalne, handlowe i usługowe łączą się z otwartymi, zielonymi przestrzeniami publicznymi.

Katarzyna Pierzchała 4300 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.