Allegro nie widzi odpływu klientów do Amazona

Wejście przed dwoma dniami - 2 marca - Amazona do Polski na razie nie odcisnęło piętna na naszym rynku.

Największa polska platforma internetowa Allegro nie widzi odpływu sprzedawców w związku z wejściem kilka dni temu Amazona do Polski, poinformowali prezes Francois Nuyts Allegro (na zdjęciu) i dyrektor finansowy Jon Eastick podczas wideokonferencji o wynikach firmy za 2020 r.

Nie chcieli jednak komentować startu amerykańskiego giganta na naszym rynku. Przypomnijmy, że witryna Amazon.pl ruszyła 2 marca. Analitycy są zgodni, że na razie nie widać, by w jakikolwiek sposób mogła ona zagrozić  Allegro, bo nie jest konkurencyjna. Darmowa dostawa dostępna jest dopiero od 100 zł, podczas gdy na Allegro w ofercie Smart! już od 40 zł.

Zresztą samo Allegro także zapowiada rozwój przynajmniej na skalę europejską, tak aby każdy mógł zakupić produkt na platformie w swoim języku i walucie. Nie wyklucza przy tym akwizycji. Inwestycje w 2021 r. mają zwiększyć się do 550-600 mln zł z 230 mln zł w 2020 r. (5,8% przychodów). CAPEX w 2022 r. ma wzrosnąć do 700-800 mln zł, a w 2023 r. – do 850-950 mln zł. Między innymi zostaną one przeznaczone na rozwój sieci Paczkomatów, nawet o 3 tysiące.

– Z InPostem umowa jest podpisana jeszcze na 6 lat, jest to jak najbardziej stabilna współpraca – powiedział prezes Allegro Francois Nuyts.

Jednocześnie platforma podpisała umowę z Modern-Expo na dostawę automatów do odbioru przesyłek, w tym 1,5 tys. jeszcze w tym roku.

Przychody netto Allegro w ostatnim kwartale minionego roku sięgnęły 1,3 mld zł (+61,2% r/r).

Skorygowana EBITDA, czyli wynik operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia jednorazowych kosztów, wyniosła 533,5 mln zł (+38,8% r/.r.), powyżej założeń ogłoszonych w prospekcie i zaktualizowanych po trzecim kwartale.

Zysk netto za czwarty kwartał 2020 r. wyniósł 260,6 mln zł i był ponaddwukrotnie wyższy niż rok wcześniej (+110,2% r/r). Z pominięciem wydatków związanych z przygotowaniem giełdowego debiutu, który odbył się 12 października 2020 roku, wzrost zysku netto wyniósł 126,5%.

Magdalena Weiss 3063 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.