Jeronimo Martins: w 2021 r. Polska będzie naszym najsilniejszym rynkiem

Właściciel Biedronki uzależnia perspektywy rozwoju w 2021 r. od dalszego przebiegu pandemii i rozwoju programu szczepień. Ale, podobnie jak w 2020 r., wśród regionów, w których działa to Polska ma być krajem najsilniejszej prywatnej konsumpcji.

Jeronimo Martins opublikował wyniki finansowe Grupy za 2020 r., w tym Biedronki. Opowiedział w nich również o swoich planach na ten rok.

– Perspektywy makroekonomiczne na 2021 r. w dużym stopniu zależą od rozwoju pandemii w skali globalnej
i na obszarach geograficznych, w których działamy – komentuje portugalska firma w raporcie rocznym. – To  zależy z kolei od sukcesu trwających na dużą skalę szczepień. Nadal nie ma pewności co do możliwej implementacji dalszych obostrzeń, przynajmniej w pierwszej połowie roku. – dodano w komentarzu.

Jeronimo Martins podkreśla także niepewność wpływu środków zapobiegających rozprzestrzenianiu się choroby na zachowania konsumentów w krajach, w których działa – Polsce, Portugalii i Kolumbii.

Jak deklaruje firma, jej sieci weszły w 2021 r. z jasnymi strategicznymi priorytetami, do których należą zwiększenie sprzedaży poprzez skupienie się na konsumentach i ich potrzebach, inwestycje w ofertę w celu dalszego budowania przewag konkurencyjnych, obrona rentowności poprzez dyscyplinę kosztową i ciągłe ulepszanie
procesów operacyjnych oraz kontynuowanie podążania odpowiedzialną ścieżką z naszymi konsumentami, naszymi pracownikami, naszymi dostawcami i społecznościami krajów, w których operator działa.

– Podobnie jak w 2020 r., wśród regionów, w których działamy to Polska będzie krajem najsilniejszej prywatnej konsumpcji. Inflacja produktów spożywczych powinna pozostać niska pomimo wpływu podatku od sprzedaży detalicznej i podatku cukrowego od napojów wprowadzonego w styczniu – komentuje Jeronimo Martins.

Biedronka nadal będzie się koncentrować na zaspokajaniu codziennych potrzeb konsumentów. Strategia firmy polega na połączeniu niskich cen z rozwijaniem oferty w kategoriach świeżych produktów. Sieć nadal będzie realizować projekty zwiększające efektywność działania sklepów i logistyki.

Hebe natomiast będzie nadal konsolidować swoją sieć sklepów i koncentrować swoją strategię wzrostu na rozwoju działania online. Oczekuje się, że sieć będzie nadal nabierać rozpędu, umożliwiając wejście na nowe rynki.

Inwestycje grupy mają osiągnąć ok. 700 milionów euro, przy czym ok. 60% zostanie alokowane w Biedronkę. 
Plan zakłada dodanie do sieci Biedronka ok. 100 lokalizacji (netto) (ok. 50% w mniejszym formacie) oraz przebudowę 250-300 sklepów. 

Magdalena Weiss 3063 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.