Biedronka wyniki 2020: niezmiennie dobre

W całym 2020 r. przychody Biedronki wyniosły 13,5 mld euro, czyli o 6,7% więcej niż przed rokiem. Wzrost LFL wyniósł 7,1%. Sieć inwestowała w kasy samoobsługowe, promocje, remonty i nowe otwarcia.

Wartość sprzedaży Biedronki wyniosła w minionym roku 13,5 mld euro, czyli 59,8 mld zł, osiągając dwucyfrowy wzrost rok do roku liczony w złotówkach – o 10,4%. Licząc tylko placówki sieci, które funkcjonowały przez pełne 12 miesięcy 2020 r., wzrost ten osiągnął poziom 7,1% (wskaźnik LFL).

Wzrosła też EBITDA Biedronki – o 9,3% liczona w zł.

Biedronka kontynuowała również plan wieloletnich inwestycji w rozwój sieci, która na koniec roku obejmowała 3115 sklepów, przeznaczając na inwestycje w 2020 r. 302 mln euro. Dzięki temu otwartych zostało 129 nowych sklepów, natomiast 267 wyremontowanych.

W ponad 1100 sklepach sieci działa już aż 3750 kas samoobsługowych.

Cała grupa Jeronimo Martins wypracowała w minionym roku 19,3 mld euro sprzedaży, co oznacza o 3,5-proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

- Wraz z początkiem pandemii w Polsce konsument stał się ostrożniejszy. Jednocześnie klienci nadal chętnie korzystali z atrakcyjnych promocji, zwłaszcza tych łączących "dobrą cenę z jakością" - komentuje Jeronimo Martins w raporcie finansowych za 2020 r. Dużo było kampanii typu "in-out".

To między innymi dlatego Jeronimo Martins wprowadził do oferty sklepów Biedronka aż 196 nowych produktów pod marką własną.

I przypomina, że jednocześnie było to ostatni rok wdrażanego od 2018 r. przepisu zakazującego otwierania się dużych sklepów w niedzielę. - Regulacja ta zaowocowała spadkiem sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim - czytamy - było bowiem 6 dni handlowych mniej niż w 2019 r. Jednocześnie jednak sieć wydłużała godziny pracy w ramach Akcji24 w najbardziej kluczowych momentach roku, np. przed Wielkanocą.

Przychody udało się zwiększyć ponadto dzięki uruchomieniu dostaw zakupów do domu we współpracy z partnerem logistycznym Glovo (na koniec roku z tej usługi mogli korzystać mieszkańcy 28 największych miast Polski).

Inwestycje grupy Jeronimo Martins w 2021 r. wyniosą 700 mln euro, przy czym 60% tej kwoty ma trafić do Polski , gdzie wesprze rozwój sieci Biedronka i Hebe.

- W 2021 r. wchodzimy ze wzmocnionym przekonaniem, że należące do Grupy Jeronimo Martins sieci umieją szybko i skutecznie reagować na wyzwania związane z pandemią - mówi Pedro Soares Dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins.

 

 

 

Ilona Mrozowska 4035 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.