Dzień kobiet 2021 - co kupują internautki

Ceneo.pl z okazji nadchodzącego dnia kobiet sprawdziła, jak płeć piękna kupuje online. Według danych Mediapanelu Gemiusa z Ceneo korzysta aż 47,3% internautów. Jest to więc grupa pozwalająca na precyzyjną analizę.

Kobiety stanowią 54% użytkowników korzystających z porównywarki Ceneo.pl. To panie, które kupując w internecie chcą oszczędzać pieniądze, czas i nerwy – Ceneo to bowiem ogromne źródło łatwo porównywalnych ofert, ale też opinii o produktach, sprzedawcach i sposobach dostawy. Najczęściej przeglądają serwis na telefonach (aż 76,87% odsłon w ciągu ostatnich 30 dni zostało wygenerowanych przez kobiety za pośrednictwem telefonu). Ponad 30% kobiet korzystających z Ceneo jest w wieku 25-34 lata. Drugą grupą (ponad 20%) są kobiety w wieku 35-44 lata, a trzecią (prawie 13%) 45-54.

W internecie każda niedziela jest handlowa

Panie zakupy online robią codziennie, najczęściej jednak w niedzielę (16,4% odsłon Ceneo.pl generują tego dnia). Sobota zajmuje dopiero piątą pozycję na liście najpopularniejszych dni na online shopping. W ostatnich trzech miesiącach najwięcej pań poszukiwało idealnego produktu siódmego dnia miesiąca (3,8% odsłon), a najmniej trzydziestego pierwszego (1,66%).

Najpopularniejszą kategorią wśród kobiet są… smartfony. Nie powinno to dziwić. Są to bowiem jedne z najchętniej sprawdzanych i kupowanych produktów przez wszystkich kupujących. Najczęściej wyszukiwanym modelem jest Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/128GB w kolorze szarym.

Bardzo duża popularność produktów dla dziecka (klocki, lalki, gry) może wynikać z badanego okresu (3 ostatnie miesiące), kiedy to wiele z pań poszukiwało online idealnego prezentu mikołajkowego bądź gwiazdkowego dla pociechy. Jedno jest więc pewne – kobiety dbają o zadowolenie swoich bliskich. Świadczyć o tym może też czwarty najczęściej sprawdzany przez panie produkt - Sony PlayStation 5.

Są też takie kategorie, w których panie zdecydowanie górują nad panami. To róże do twarzy (udział kobiet w tej kategorii wynosi 87,2%), bronzery do twarzy (86,3%), włóczki (85,8%), torby i przyborniki na akcesoria dla dzieci (85,7%) oraz koce i narzuty dziecięce (85,7%).

A czego panie szukają w internecie najrzadziej? Podzespołów do tuningu mechanicznego (udział kobiet w tej kategorii wynosi 10,6%), gier do konsoli PlayStation 5 (14,0%), wentylatorów komputerowych (14,6%), głośników samochodowych (14,7%) i przekaźników audio-video (15,3%).

Różne koszyki na różnym etapie życia

Wiek internautek ma wpływ na to, czego szukają w sieci, ale zróżnicowanie jest mniejsze niż można by się spodziewać. Wspomniane już smartfony zajmują pierwsze miejsce wśród wyszukiwani pań w wieku 18-24 i 45-65+ oraz drugie miejsce u tych od 25. do 44. roku życia. Smartfonów panie poszukują wymiennie z klockami – internautki, które najczęściej poszukiwały smartfonów w drugiej kolejności interesowały się klockami, te u których smartfony zajęły drugie miejsce najczęściej poszukiwały klocków. Podium domykają dermokosmetyki (wśród grupy wiekowej 18-44 oraz 65+) oraz perfumy i wody damskie (oglądają je panie w wieku 45-64).

Są też wyjątki. Kobiety od 18. do 24. roku życia jako jedyne często poszukują online także słuchawek. Top 10 najpopularniejszych produktów wśród pań w wieku 25-34 zamykają literatura dla dzieci i młodzieży oraz zabawki edukacyjne dla niemowląt. Internautki z grupy wiekowej 35-44 jako jedyne poszukują natomiast figurek i makiet, a panie powyżej 65. roku życia - kotłów.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4300 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.