Wystartowała emisja akcji Pora na Pola

Internetowa platforma z żywnością rzemieślniczą rozpoczęła kampanię crowdinvestingową. Chce zebrać 2,6 mln zł na dalszy rozwój.

Pora na Pola – internetowa platforma z żywnością rzemieślniczą – w obciążonym pandemią roku 2020 wzrosła 6-krotnie i rozwijała się 9 razy szybciej niż cały rynek e-grocery. 

Firma ma na koncie już dwie rundy finansowania społecznościowego. Do tej pory pozyskała ponad 1,16 mln zł od 1000 inwestorów. Dzięki nowej emisji o wartości 2,61 mln zł Pora na Pola chce zwiększyć częstotliwość dostaw zdrowej żywności, precyzyjnie przewidywać koszyki zakupów i otworzyć regionalne huby logistyczne. W 2023 roku planuje debiut na NewConnect. Do tego czasu przychody mają rosnąć o ponad 150% rocznie.

– W dobie pandemii szybko rozwijające się biznesy mogą liczyć na crowdinwestorów. Preferowane przez nich branże to obok kraftowych alkoholi i gamingu, także rynek konopny, fotowoltaika i e-commerce. Skala zainteresowania startem emisji akcji Pora na Pola jest dwu- do trzykrotnie wyższa wobec poprzednich naszych projektów z branży spożywczej – powiedział Tomasz Kowcun, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Crowdway.

Społeczność wokół dobrego jedzenia

Na początku wszystko robił sam. Miód przywoził z Mazur, po jajka jeździł kilkadziesiąt kilometrów poza Warszawę. Mowa o Adrianie Piwce, założycielu i prezesie spółki Pora na Pola.

Osobiście sprawdziłem setki rolników i rzemieślników, by w zorganizowanym w 2017 roku e-targu żywności poranapola.pl zaoferować tylko najlepsze, naturalne produkty, wytwarzane metodą rzemieślniczą – relacjonuje prezes.

Pierwszych inwestorów pozyskał w 2019 roku, zanim w firmie pojawił się pierwszy pracownik. W miarę rozwoju serwisu i zapotrzebowania na kapitał zwrócił się do crowdinwestorów ponownie wiosną 2020, a liczba zapisów na akcje przekroczyła parametry oferty.

Dziś zespół Pora na Pola tworzy już 20 pasjonatów zdrowej żywności oraz 1000 inwestorów, którzy dołożyli do rozwoju spółki w sumie ponad 1,16 mln zł. Za pośrednictwem e-targu poranapola.pl swoje produkty oferuje już ponad 80 rolników i wytwórców żywności. 

– Dostawcy produktów na platformie Pora na Pola to młode pokolenie rzemieślników, którzy łączą tradycyjne metody produkcji z nowoczesnym podejściem do biznesu. Niektóre z firm osiągnęły w ubiegłym roku 6-cyfrową sprzedaż na naszym e-targu – dodaje Adrian Piwko.

W 2020 roku firma zrealizowała około 10 tysięcy zamówień i dostarczyła ponad 165 tysięcy produktów do domów konsumentów w całej Polsce. Przychody spółki przekroczyły 2,5 mln zł i wzrosły o ponad 500% wobec roku poprzedniego.

– Osiągnęliśmy blisko 9 razy większą dynamikę niż rynek e-grocery, który według PwC wzrósł w tym czasie o 60% – mówi prezes Pora na Pola. Do 2023 roku spółka zakłada osiągnięcie rentowności EBITDA, przy rocznych obrotach na poziomie 42 mln zł. – Według ostrożnych założeń średnioroczne tempo wzrostu przychodów Pora na Pola w tym okresie przekroczy 150% – dodaje prezes.

Emisja Pora na Pola po raz trzeci

W tej sytuacji spółka podjęła decyzję o przyspieszeniu realizacji strategii. Ma w tym pomóc trzecia w historii oferta akcji Pora na Pola o wartości do 2,61 mln zł, która właśnie wystartowała i jest promowana we współpracy z platformą Crowdway.pl.

Pozyskane środki spółka przeznaczy na zwiększenie efektywności procesu zakupowego. W planie ma zmianę cyklu logistycznego z tygodniowego na dzienny. Pomoże w tym otwarcie nowego hubu logistycznego. Będzie to pierwszy krok w kierunku regionalizacji platformy, czyli budowania lokalnych magazynów w całym kraju.

Firma kończy prace nad algorytmem predykcji koszyka – projektem B+R dofinansowanym dotacją UE w kwocie blisko 0,5 mln zł. Wyniki prac wraz z kwotą pozyskaną z rozpoczętej oferty akcji pozwolą spółce rozwinąć sprzedaż w modelu subskrypcyjnym. Pora na Pola zamierza przygotować też kolejny innowacyjny algorytm do prognozowania popytu na poszczególne produkty, by ułatwić planowanie dostaw. Pozostałe środki pozyskane w emisji pomogą w rozwoju sprzedaży w kanale B2B.

Magdalena Weiss 3048 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.