Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Kondrat: w 2021 r. wzrośnie zainteresowanie winami z Polski

To właśnie krajowe wyroby oraz trunki z Nowego Świata mają być hitem sprzedaży w specjalistycznych sklepach winiarskich Kondrat Wina Wybrane.

Według ekspertów z firmy Kondrat Wina w 2021 roku wyraźnie wzrośnie zainteresowanie winami polskimi
i z Nowego Świata. Konsumenci wraz z rosnącą wiedzą o produkcji wina interesują się także m.in. winami ekologicznymi i wegańskimi. Nie słabnie również moda na wina musujące i koktajle na bazie tego trunku, więc na pewno w tym roku sprzedaż „bąbelków” także będzie wysoka. Konsumenci coraz bardziej lubią też wina w wygodnych opakowaniach typu Bag-in-Box o pojemności od 3 l do 5 l.

– W  związku z dużym zainteresowaniem winami polskimi w tym roku rozszerzymy ofertę o nowe tytuły. Niebawem na półkach pojawią się również nowości z mniej znanych regionów winiarskich, jak np. Majorka.
W 2020 roku znacznie wzrosła nam także grupa koneserów rzadkich i drogich win, dlatego niebawem pojawią się u nas kolejne pozycje z Bordeaux i Burgundii – zapowiada Mikołaj Kondrat, prezes Kondrat Wina Wybrane.

Odmienny 2020 rok

Według raportu przygotowanego przez tę firmę, w 2020 roku zanotowała ona wzrost sprzedaży o 37%. Spadły jednak marże.

– Rok 2020 był zdecydowanie inny niż poprzednie lata. Sprzedaż w naszej sieci po raz pierwszy opierała się głównie na klientach detalicznych. W detalu zanotowaliśmy wzrost na poziomie 49%. Pozostałe gałęzie
tj. HoReCa i B2B odnotowały spadki – informuje Anna Sułek, dyrektor zarządzająca Kondrat Wina Wybrane. – Najlepiej sprzedawały się tytuły do 30 złotych. Ich aktualny udział w sprzedaży ogółem to 67% i jest to o 4% więcej niż w 2019 roku. Wina w cenie powyżej 50 zł zanotowały spadek udziału o 2%. Wahania na rynku walutowym w pierwszej połowie ubiegłego roku wpłynęły na obniżenie marży, co w konsekwencji zmniejszyło dochód ze sprzedaży ogółem – wyjaśnia.

Udział w sprzedaży win czerwonych pod względem wartościowym w 2020 roku wyniósł 57%, win białych 40%, a win różowych 3%. Podobnie wygląda udział ilościowy. Na wzrost zainteresowania kategorią win czerwonych wpłynęła przede wszystkim zwiększona aktywność klientów w marcu i grudniu, na co m.in. miały wpływ zaostrzone obostrzenia związane z pandemią połączone z tradycyjnie wyższym popytem na wina czerwone w okresie jesienno-zimowym.

Wina wytrawne zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym mają w tej sieci największy udział w sprzedaży (87%), wina półwytrawne 6%, półsłodkie 5%, a słodkie – 2%.

Największą popularnością wśród win czerwonych cieszą się jednoodmianowe: primitivo, tempranillo, cabernet sauvignon,  malbec i syrah. Wśród win białych to: sauvignon blanc, macabeo, pinot grigio, viognier
i chardonnay.

Ważną pozycję w ofercie Kondrat Wina Wybrane stanowią też wina musujące. W ubiegłym roku ich udział ilościowy i wartościowy wynosił tyle samo co w 2019 roku, tj. 7%. Prym wiodą cava oraz prosecco, na co ma przede wszystkim wpływ ich przystępna cena. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również polskie
pet-naty, czyli wina musujące wytwarzane metodą pradawną, gdzie musowanie bierze się z fermentujących
w butelce drożdży, których nie usuwa się w przeciwieństwie do metody tradycyjnej.

– Końcówka 2020 roku pod względem sprzedaż win musujących była rekordowa w całej historii firmy – podsumowuje Anna Sułek, dyrektor zarządzająca Kondrat Wina Wybrane.

Według raportu Kondrat Wina Wybrane wino największym zainteresowaniem cieszy się w województwie mazowieckim. Wysoko plasują się również dolnośląskie, pomorskie i małopolskie. Klienci specjalistycznych sklepów winiarskich mieszkają głównie w dużych miastach. Oprócz Warszawy są to przede wszystkim Wrocław, Kraków, Trójmiasto, Katowice i Poznań.

Skąd do Polski?

Od wielu lat wina hiszpańskie, włoskie i francuskie cieszą się  największą popularnością wśród klientów firmy Kondrat Wina Wybrane. W ubiegłym roku wina włoskie wyprzedziły pod względem sprzedaży wina hiszpańskie, które przez wiele lat były na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych tytułów. Udział win włoskich
w sprzedaży zarówno pod kątem sprzedanych butelek, jak i wartości w 2020 roku wynosił 30%.

– Preferencje konsumentów pokrywają się z najbardziej popularnymi kierunkami enoturystycznymi. W ubiegłym roku ze względu na pandemię odbyły się jedynie dwa wyjazdy w ramach projektu „Misja Wino”. Wierzymy jednak, że w tym roku będziemy mogli kontynuować projekt już bez przeszkód. W planach mamy m.in. Toskanię, Umbrię, Marche, Bordeaux i Gaskonię - wyjaśnia Małgorzata Sułek, Kondrat Wina Wybrane.

Magdalena Weiss 2988 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.