IKEA startuje z kolejną edycją konkursu grantowego

Akcja ruszyła 22 lutego, zgłoszenia można przesyłać poprzez formularz do 31 marca.

Konkurs grantowy jest lokalnym programem IKEA Retail w Polsce, będącym częścią globalnej inicjatywy IKEA „Play Coalition”.

Jej celem jest budowanie świadomości tego, że każde dziecko, niezależnie od sytuacji w jakiej się znajduje, ma prawo do zabawy oraz podkreślenie, jak ważny jest jej wpływ na prawidłowy rozwój najmłodszych.

W Polsce, w ramach programu, środki uzyskane ze sprzedaży kolekcji zabawek Sagoskatt przeznaczane są na granty społeczne dla organizacji zajmujących się edukacją klimatyczną dzieci i młodzieży poprzez zabawę.

Do udziału w konkursie IKEA zaprasza organizacje, stowarzyszenia, fundacje, instytucje i inne podmioty, które na terytorium Polski prowadzą działania na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży. Każda z organizacji chcących ubiegać się o grant od Ikea musi przedstawić do oceny komisji konkursowej dwa projekty, a także udokumentować dotychczas zrealizowane działania w zakresie proekologicznych działań edukacyjnych.

- Czekamy na propozycje programów, które będą skupione na kwestiach związanych z edukacją klimatyczną oraz pozwolą skutecznie przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży ze względu m.in. na kryteria ekonomiczne czy kulturowe. Liczymy, że wybrane projekty pomogą w wyrównywaniu ich szans rozwojowych w zakresie społecznym, intelektualnym i emocjonalnym. Uważamy, że to szczególnie ważne w czasie pandemii koronawirusa - tłumaczy Magdalena Betin, koordynatorka konkursu grantowego „Zabawa to poważna sprawa” w IKEA Retail Polska.

- Wszystkie organizacje prosimy również o przygotowanie projektu remontu, odnowienia, modernizacji lub wyposażenia ich siedziby, ponieważ chcemy, aby nasz grant wpłynął również na trwałą poprawę warunków, w jakich odbywają się zajęcia z dziećmi - dodaje.

Granty o łącznej wartości 130 tys. zł zostaną przyznane maksymalnie 4 uczestnikom, jednak ich wartość dla jednego laureata nie przekroczy kwoty 65 000 zł. Rozstrzygnięcie wyniku konkursu nastąpi nie później niż 4 maja.

Joanna Hamdan 12255 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.