Akardo rusza za granicę

Internetowy sklep z rzemieślniczym obuwiem chce pozyskać pieniądze na dalszy rozwój. Na razie planuje drugą zbiórkę na platformie crowdfundingowej, potem - debiut na NewConnect.

Spółka planuje pozyskać od inwestorów społecznościowych na platformie Crowdway 1,68 mln zł. To już druga emisja spółki dokonana tą drogą. Z pierwszej, przeprowadzonej wiosną 2020 roku Akardo pozyskało 1 mln zł (bez złotówki).

Akardo to e-sklep e-commerce z rzemieślniczym obuwiem, szytym przez szewców z okolicy Wadowic. Działa od 2013 roku i oferuje 650 modeli butów odznaczających się wysokim stosunkiem jakości do ceny. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 tys. zamówień na łączną kwotę ponad 4,4 mln zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 tys. par butów.

Teraz e-sklep wyrusza na podbój Europy oraz zapowiada uruchomienie nowej, międzynarodowej marki premium – Haka Shoes. Plany ekspansji zakładają też udostępnienie oferty Akardo w Czechach w III kwartale br., a w IV kwartale – na Słowacji. Właśnie realizacji tych celów służyć ma zaplanowana na przełom marca i kwietnia emisja. Kolejnym krokiem ma być debiut na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy NewConnect. Nastąpi to jednak nie wcześniej niż w 2023 roku.

Męska kolekcja obuwia premium – Haka Shoes

Spółka zaprojektowała 8 modeli klasycznych butów, szytych rzadko spotykaną w Polsce metodą blake (to jedna z technik zszywania podeszwy z podpodeszwą i cholewką) . Gotowa jest już pełna identyfikacja wizualna marki, a wszystkie prace graficzne zostały zakończone. Sklep internetowy jest zaprogramowany w 80%, a jego start planowany jest do końca kwietnia 2021 roku. Haka Shoes będzie prowadzić sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej, a docelowo globalnie.

– Wzrost liczby zamówień odnotowujemy nieprzerwanie od 2013 roku. Co więcej, klienci chętnie do nas wracają – 22% z nich dokonało przynajmniej drugiego zakupu, a blisko 8% klientów skorzystało z oferty sklepu minimum trzy razy – mówi Adam Kubarski, prezes Akardo. – Obecnie finalizujemy prace nad zupełnie nową marką obuwia premium, która dostępna w sprzedaży będzie w II kwartale 2021. Haka Shoes od razu będzie oferowana w krajach europejskich. To produkt od początku zaprojektowany z myślą o kliencie międzynarodowym. Docelowo e-sklep będzie działał globalnie. Ponadto po przejściu na nową platformę e-commerce w III kwartale br. buty pod marką Akardo będzie można kupić w Czechach, a pod koniec roku również na Słowacji.

W ofercie Akardo znajdują się buty tworzone wyłącznie ręcznie w małych zakładach szewskich. Dzięki takiej formie produkcji spółka jest w stanie kontrolować jakość na każdym etapie. Przy wytwarzaniu obuwia wykorzystywane są głównie polskie półprodukty – podeszwy oraz skóry.

– Na rynku coraz bardziej zdominowanym przez platformy e-commerce i masową produkcję, wypierającą lokalnych rzemieślników, znaleźliśmy atrakcyjną niszę. Od lat łączymy pasję do butów, profesjonalizmu i szacunku dla pracy rzemieślników, z nowoczesnym kanałem sprzedaży – dodaje Adam Kubarski.

Co ciekawe, według prognoz portalu Statista do 2023 r. udział przychodów generowanych w Europie w kanałach e-commerce z sektora obuwia ma wzrosnąć do 19,5%. Natomiast w Polsce w 2019 r. już 22,0% sprzedaży obuwia było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24,4% w 2023 r.

Magdalena Weiss 3063 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.