Grupa Otmuchów 2020 r. zakończyła z sukcesem

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży były wyższe o 8,9%, ale co najważniejsze wstępny wynik skonsolidowany EBITDA wyniósł 12,8 mln zł w 2020 względem (-) 2,4 mln w roku 2019.

Jak informuje Grupa Otmuchów szczególnie dobry dla firmy był 4 kwartał 2020 roku., kiedy to spółka osiągnęła rentowność EBITDA na poziomie 8,3%, co dało zysk z działalności operacyjnej w wysokości blisko 2 mln zł.

- Jest to pierwszy zysk z działalności operacyjnej Grupy od 9 kwartałów – zauważa Marek Piątkowski, prezes Grupy Otmuchów.

Kolejne pozytywne wyniki za miniony kwartał to skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży w wysokości 67 mln zł w 2020 roku w stosunku do 53 mln zł w 2019 roku, a wstępna skonsolidowana EBITDA: 5,6 mln zł w 2020 roku versus (-) 6,8 mln zł w roku 2019.

- Tak dobre zakończenie roku zawdzięczamy przeprowadzonym projektom optymalizacyjnym, które znacząco poprawiły rentowność netto firmy. To była właściwa pozycja wyjściowa do formułowania nowej strategii – zaznacza Marek Piątkowski.

Nowa strategia Grupy opiera się na koncentracji na obecnych obszarach i kompetencjach, a także na rozwoju posiadanych marek Odra i FreeYu oraz szeregu nowych inwestycji docelowo zwiększających moce produkcyjne spółki. Do głównych działań strategicznych należeć będzie rozbudowa zakładu produkcyjnego w Otmuchowie, wprowadzenie nowych form konfekcji, utworzenie nowoczesnego centrum badawczo-rozwojowego oraz rozwój kompetencji pracowników.

- Zależy nam na rozwoju naszych pracowników. Przygotowujemy nowy program szkoleń, szukamy nowych ludzi, w tym technologów do naszego centrum badawczo – rozwojowego. Stawiamy na pasję, odwagę i partnerstwo - potwierdza prezes.

W najbliższych miesiącach firma planuje wprowadzenie nowości dla swoich marek. Będzie to nowa szata graficzna słodyczy od Odry, nowe formy pakowania. Producent odświeża oznakowanie i kolorystykę opakowań. O nowości powiększy się również portfolio marki FreeYu.

Ponadto Grupa Otmuchów pozostanie ważnym partnerem dla lokalnych społeczności. Jak dotychczas będzie wspierać inicjatywy społeczne, gminy, ludzi.

Joanna Hamdan 11969 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.