Akademia Allegro: milion przeszkolonych osób

Allegro bezpłatnie szkoli jak rozwijać biznes online. W lutym mija rok od startu Akademii Allegro.

Allegro, aby oferować klientom najlepsze doświadczenie zakupowe, rozwija swoje usługi i narzędzia. Od sprzedających na platformie wymaga to “trzymania ręki na pulsie”. Wsparciem dla nich jest platforma e-learningowa, z dostępem do bezpłatnych webinarów, kursów oraz podcastów. W lutym minął rok od startu Akademii Allegro - do tej pory z jej oferty skorzystało milion osób.

- Chcemy by użytkownicy Allegro czuli się pewnie i bezpiecznie bez względu na to czy robią zakupy czy prowadzą sprzedaż na naszej platformie. Wiemy, że prowadzenie profesjonalnego biznesu wymaga wiedzy i doświadczenia – mówi Kinga Hajducka odpowiedzialna za Akademię Allegro. - Czujemy się odpowiedzialni za naszych partnerów biznesowych i chcemy, aby każda zmiana wprowadzana na platformie była im przekazana w sposób dostępny, merytoryczny i atrakcyjny – wymienia.

I dodaje, że właśnie dlatego, wraz z zespołem 46 wewnętrznych ekspertów oraz pięciu autorytetów spoza Allegro, przygotowali platformę szerzącą wiedzę o e-commerce. Uczestnicy mogą skorzystać z ponad 400 materiałów dodatkowych - filmów eksperckich, tutoriali i animacji, instrukcji obsługi, artykułów czy map myśli.

- Odbiorcami naszych kursów biznesowych są przede wszystkim polskie małe i średnie przedsiębiorstwa - przyznaje Kinga Hajducka. - Planując nowe kursy często wychodzimy poza tematykę sprzedaży na Allegro i pomagamy poruszać się w świecie e-commerce. Przykładami są m.in. cykl “Jak uczyć się angielskiego?” czy “Profesjonalna komunikacja w biznesie” - wymienia.

Ale Akademia Allegro to nie tylko wiedza dla przedsiębiorców. Coraz większe zainteresowanie zakupami online oraz coraz większa liczba osób, które do tej pory nie kupowały online, sprawiają, że część klientów nie czuje się pewnie podczas zakupów w sieci. Aby ich wesprzeć i uświadomić na co zwracać uwagę Allegro przygotowało kursy “8 zasad bezpiecznych bezpiecznych zakupów w internecie” oraz “Jakie masz prawa na zakupach”. Zawierają one podstawową wiedzę, która przyda się każdemu konsumentowi.

Kilka faktów o Akademii Allegro

Akademia Allegro została stworzona z myślą o wsparciu osób rozpoczynających sprzedaż na Allegro oraz edukacji kupujących. Duża część kursów i webinarów skupia się na narzędziach i usługach, które pomagają zrozumieć Allegro oraz wykorzystać potencjał, jaki daje platforma do rozwoju swojego biznesu. Wraz z rozwojem Akademii coraz częściej można tam znaleźć kursy, które wykraczają poza tematy “obsługi platformy” i dowiedzieć się więcej na temat pakowania paczek w duchu zero waste, analityki internetowej, kryzysach w komunikacji z klientami. Niedawno wśród kursów pojawiły się znacznie szersze zagadnienia m.in.: „Własny biznes – jak się do tego zabrać?” oraz „Rozpoczynanie działalności - krok po kroku”, a także „Jak znaleźć pracę, która spełnia Twoje oczekiwania”, „Żyj w zgodzie z naturą” oraz „Zrozumieć RODO”.

Przez rok działalności Akademia Allegro zorganizowała 177 webinarów, wzięło w nich udział 18 791 osób. Udostępniła 54 tematyczne kursy w wersji polskojęzycznej i 7 anglojęzycznej. Dedykowany kanał na YouTube, z filmami edukacyjnymi odwiedziło 876 700 unikalnych użytkowników.

Eksperci Akademii Allegro

Większość materiałów dostępnych na platformie prezentują eksperci wewnętrzni Allegro. Podczas webinarów uczestnicy mogą zadawać pytania i rozwiać wątpliwości „u źródła”. Dla zachowania wysokiego poziomu, w tematach, które wykraczają poza e-commerce, Akademia Allegro zaprosiła do udziału autorytety - specjalistów od komunikacji, ekonomii, analityki, ekologii, językoznawstwa.

Wśród nich jest Katarzyna Wągrowska, prowadząca blog „Ograniczam Się”, który tematycznie ewoluował od minimalizmu w życiu ku filozofii zero waste. Autorka książki "Życie zero waste". Oprócz działań edukacyjnych ma również ambicje wpływać na prawo i zachowania rynku, aby wprowadzać trwałą zmianę w podejściu do środowiska naturalnego.

Z kolei Martyna Zastrożna to autorka dwóch książek o Google Analytics. W Allegro pracuje jako analityczka ruchu internetowego. W Akademii Allegro dzieli się wiedzą jak efektywnie zastosować analitykę w prowadzeniu biznesu.

Wśród ekspertek jest też Paulina Smaszcz - trenerka, mentorka i konsultantka biznesu. Przez 25 lat pracowała międzynarodowych korporacjach, prowadząc projekty z dużymi zespołami. Od niedawna jest właścicielką własnej firmy. W Akademii Allegro opowiada o tym jak zacząć i rozwijać sprzedaż w e-commerce.

Jest też Piotr Bucki, autor bloga bucki.pro, od ponad 17 lat pomaga ludziom m.in. projektować i doskonalić komunikację oraz tworzyć efektywne treści także do internetu. W Akademii Allegro radzi jak przygotować dobry opis oferty oraz zdradza sposoby komunikację z klientem.

Kolejny ekspert to Artur Jabłoński, który prowadzi agencję marketingową. Wraz ze swoim trzydziestoosobowym zespołem na co dzień pracuje z blisko setką klientów na kilkudziesięciu rynkach. W Akademii Allegro dzieli się wiedzą z zakresu e-mail marketingu i jego znaczenia w sprzedaży internetowej.

Jest też Krzysztof Gałężewski - ponad 10 lat zajmuje się szkoleniami z języka angielskiego dla osób dorosłych, specjalizuje się w szkoleniach językowych dla IT i eCommerce w szkole językowej Eklektika. W Akademii Allegro prowadzi cykl kursów na temat nauki języka angielskiego.

I ostatni ekspert: Marcin Pietraszek. Od kilkunastu lat prowadzi własną działalność gospodarczą. Autor czterech książek dla właścicieli małych firm, pisze bloga dla przedsiębiorców. Specjalista w kwestiach formalno-prawnych związanych z zakładaniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.

 

Katarzyna Pierzchała 4529 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.