Gatta ratuje się standami w Biedronce
Polska marka Gatta, która w ostatnim czasie odnotowuje duże problemy finansowe, rozwija współpracę z siecią Biedronka - standy z rajstopami i pończochami są już dostępne w sklepach tej sieci w całej Polsce.
Trzy lockdowny, który miały miejsce w przypadku galerii handlowych - a Gatta ma w nich ponad 90% placówek - przyczyniły się do znacznego pogorszenia sytuacji finansowej marki. Dlatego w spółce Farex, która jest właścicielem marki, uruchomiono postępowanie sanacyjne (decyzją Sądu Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XIV Wydział Gospodarczy do Spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych).
Dzięki temu utrzymana zostanie ciągłość produkcji i sprzedaży. Wszystkie placówki oferujące produkty Gatta mają gwarancję stałego zatowarowania, chronione są także miejsca pracy.
Firma deklaruje, że mimo problemów, chce pozostać liderem w produkcji wyrobów pończoszniczych w Polsce, jednak konieczna jest weryfikacja obecności jej sklepów w galeriach handlowych. Według Gatty, to obecnie najmniej efektywny i bardzo kosztochłonny kanał sprzedaży.
Dlatego firma zacieśnia współpracę z Biedronką - największą siecią dyskontów w Polsce. Standy z rajstopami i pończochami Gatta są już dostępne w sklepach Biedronka w całym kraju; klientki mogą wybierać także dedykowane na Dzień Kobiet serie, których dla sieci przeznaczono 365 tysięcy sztuk.
To już druga tak duża akcja promocyjna Gatty i Biedronki. Poprzednia miała miejsce jesienią 2020 r., objęła 3000 standów i ponad 440 tys. sztuk produktów.
- Współpraca Gatta z siecią Biedronka odnosi bardzo duży sukces sprzedażowy. Już podczas pierwszej edycji jesienią 2020 r. mieliśmy świetne opinie, a klienci Biedronki chętnie kupowali produkty Gatta. Stąd pomysł na wiosenną akcję. Planujemy kolejne wspólne działania, a także sezonowe rozszerzenie oferowanego asortymentu - mówi adw. Tomasz Henclewski, pełnomocnik spółki Ferax (która jest właścicielem marki Gatta), kancelaria Henclewski & Wyjatek.
Jego zdaniem, standy w Biedronce pokazują też możliwości mocy produkcyjnych firmy. - To dla nas bardzo ważne zwłaszcza w okresie wielotygodniowych obostrzeń pandemicznych, kiedy nasi klienci nie mogli kupić towarów w sklepach, a zwłaszcza w galeriach handlowych. Warto zaznaczyć, że wszystkie nasze rajstopy powstają we własnych fabrykach w Polsce, dzięki czemu chronimy miejsca pracy w kraju – dodaje Tomasz Henclewski.
Polska marka Gatta istnieje na rynku od ponad 25 lat.

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.
Komentarze