Vollmart - czy zrobi rewolucję na rynku dyskontów?

Pod nazwą Vollmart kryje się nowa sieć na rynku - polski hard dyskont. Debiut jej pierwszego sklepu już 24 lutego w Siedlcach.

Jak czytamy na stronie internetowej nowej sieci, istotą jej formatu jest zapewnienie klientom „najkorzystniejszych cen na ulubione towary poprzez optymalizację procesów handlowych oraz rezygnację z kosztownego, zbędnego wyposażenia, gazetek i reklam”.

To oznacza, że operator planuje minimalne wsparcie reklamowe i PR dla kształtowania korzystnej ceny. Jest to zdecydowanie inna polityka od działań marketingowych, jakie stosują Biedronka i Lidl. Z tego co ustaliliśmy, wystrój placówek również będzie dość oszczędny i ma przypominać raczej hurtownię niż sklepy, do których jesteśmy przyzwyczajeni. 

Wiadomo, że asortyment Vollmart obejmie około 1200 artykułów spożywczych, kosmetycznych, chemii gospodarczej oraz przemysłowych codziennego zapotrzebowania, czyli też będzie on dość ograniczony w porównaniu do oferty konkurencji. Produkty mają jednak być w cenach niższych przynajmniej o 20% niż w innych sklepach.

- Naszymi dostawcami są nie tylko międzynarodowi, ale przede wszystkim lokalni producenci, którzy wytwarzają wysokiej jakości produkty. Nasi klienci to osoby o zróżnicowanych dochodach, które chcą rozsądnie gospodarować swoim budżetem – informuje operator.

Pierwsza placówka sieci ruszy już 24 lutego w Siedlcach przy ul. 3 Maja 60. Na razie Vollmart nie ujawnia więcej szczegółów. Kiedy następny sklep – też nie wiadomo.

Sieć intensywnie poszukuje lokali

Wśród wymagań dotyczących sali sprzedaży znajduje się możliwość niezakłóconej pracy sklepu od 08.00 do 23.00 (możliwe późniejsze godziny, w zależności od lokalizacji) oraz powierzchnia od 800 do 2500 mkw. Co więcej, sala sprzedażowa nie powinna się składać z więcej niż dwóch sal, a preferowana wysokość sufitu jest od 4 m.

Kolejne wymogi: zasilanie nie mniej niż 40 kW, oświetlenie obiektu co najmniej 400 luksów, dostępność wody (zimnej i gorącej) i kanalizacji; dostępność 2-3 wejść: główne (dla klientów) i załadunkowe z możliwością podjechania samochodami ciężarowymi i rozładunku towarów (dostawy towarów realizowane są głównie samochodami ciężarowymi), wyjście ewakuacyjne.

Operator ma nawet wymogi co do podłóg. Powinny one być równe, na jednym poziomie, bezpyłowe, zmywalne, wytrzymujące obciążenie 3 ton/mkw. (płytki marmurowe / posadzki betonowe z powłoką polimerową / posadzki betonowe utwardzane toppingiem) na całej powierzchni obiektu handlowego, gwarancja na posadzki minimum 5 lat.

I jeszcze istotny szczegół: ściany, sufit, kolumny wewnątrz obiektu handlowego mają być pomalowane farbą na jasny kolor.

Znane są też wymagania dotyczące lokalizacji sklepu. Powinna ona być w miejscowościach (nie wiadomo od jakiej liczby mieszkańców) i w niewielkiej odległości od nich, w pobliżu ruchliwych dróg publicznych, w pierwszej linii. Obiekt handlowy nie powinien znajdować się na ogrodzonych terenach z osobnym wjazdem (bazy zamknięte, bazy samochodowe itp.), a także w promieniu około 50 m od przedszkoli, szkół, zakładów dla nieletnich, domów dziecka, izb wytrzeźwień, obiektów sakralnych i cmentarzy, dworców kolejowych i autobusowych. Musi też mieć wygodny dojazd do obiektu handlowego dla samochodów ciężarowych (tirów) oraz „zrozumiałe drogi dojazdowe”.

Na tym nie koniec wymagań. Operator gwarantuje sobie możliwość zawarcia umowy na inkasowanie gotówki codziennie (1-2 godziny przed zamknięciem sklepu), wymaga również podłączenia telefonu i internetu a przeznaczenie obiektu powinno odpowiadać sprzedaży detalicznej.

Jak ustaliliśmy, centrala Vollmart Sp. z o.o. mieści się w Warszawie przy al. Niepodległości. Operator planuje również uruchomienie działalności online. Jak na razie sklep internetowy jest w budowie, lecz już wkrótce będzie dostępny.

Firma Vollmart została zarejestrowana 30 września 2020 r. Nie jest to pierwsza sieć hard dyskontów, która próbuje swoich sił na polskim rynku. W ubiegłym roku z podobnym konceptem zadebiutowała w Częstochowie w rosyjska sieć Mere. Kilka lat temu w Piotrkowie Trybunalskim swoich sił próbował dyskont Promo Market, jednak dość szybko został on zamknięty.

 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 4152 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.