Ruszył pierwszy sklep "Stop Cafe" w czeskiej Pradze [GALERIA]

Orlen Unipetrol z Grupy Orlen rozwija nowe formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw. W Pradze-Karlín powstał pierwszy sklep pod marką "Stop Cafe", oferujący klientom gotowe przekąski i inne produkty spożywcze. Do końca roku otwarte zostaną kolejne dwa sklepy w tym mieście.

Grupa Orlen z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego.

- To dobry wynik, który daje podstawy do realizacji naszych strategicznych projektów. Jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej nie tylko w Polsce, ale też w Czechach – tłumaczy Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen. - Mamy atrakcyjną ofertę, z którą chcemy wyjść do klientów, również tych niezmotoryzowanych – mówi.

I dodaje, że inwestycja w sklepy „Stop Cafe”, które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku. - Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach - zapowiada Daniel Obajtek.

Pierwszy w Czechach sklep należący do Grupy Orlen, którego powierzchnia wynosi 43 mkw., będzie działał pod znanym w Polsce brandem „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała pod marką „Orlen Go!”.

W ofercie praskiego sklepu, zlokalizowanego przy ul. Thámova, w pobliżu popularnej stacji metra Křižíkova, klienci znajdą wiele przekąsek przygotowanych na miejscu. Ofertę dopełniają świeże soki owocowe oraz owocowo-warzywne, a także kawa, parzona z wyselekcjonowanych ziaren z plantacji objętych certyfikatem fairtrade, czyli największego globalnego systemu sprawiedliwego handlu.

Za kawę klienci będą mogli zapłacić kartą bezpośrednio przy ekspresie kawowym lub w sklepowej kasie. Podobnie jak na stacjach Benzina Orlen, skorzystać będą mogli także z karty Tankarta Easy lub mobilnej aplikacji, otrzymując przy tym wszystkie benefity jako uczestnicy programu lojalnościowego. W sklepie możliwa będzie płatność za produkty spożywcze również za pomocą voucherów wydanych np. przez Sodexo, Edenred (Ticket), Up (Chéque Déjeuner), Lidl, Benefitka i Gusto.

Budowa nowych formatów sprzedaży detalicznej w Czechach to kolejny krok we wzmacnianiu biznesu detalicznego Grupy Orlen. Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką „Orlen w ruchu” powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu 5 lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych.

W Polsce nowe formaty będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczne. W formacie A będą to ok. 20-metrowe, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.

Katarzyna Pierzchała 4162 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.