Muszkieterowie umacniają się w Europie

Grupa zanotowała w 2020 r. 46,3 mld euro obrotów. Najlepiej poradziła sobie we Francji.

W 2020 r. Grupa Muszkieterów, działająca na czterech europejskich rynkach, wypracowała wzrost obrotów o 2,3%. Obroty siedmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto (działające we Francji), Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady oraz Rapid Pare-Brise – a także stacji paliw wyniosły 42,1 miliarda euro.

Z kolei przychody pionu rolno-spożywczego AgroMousquetaires, na poziomie 4,2 miliarda euro, zwiększyły całkowity obrót Grupy w 2020 roku do 46,3 miliarda euro. Grupę Muszkieterów w Europie tworzy ponad 3 000 niezależnych przedsiębiorców i 150 000 pracowników, a także blisko 4000 punktów sprzedaży.

– Wyjątkowy, 2020 rok był dla szyldów Grupy Muszkieterów okresem bezprecedensowego przyspieszenia działań – komentuje Didier Duhaupand, prezes Grupy Muszkieterów. - Ponownie dowiedziono użyteczności społecznej sieci handlowych. W ciągu tego roku wiele prac zostało zintensyfikowanych, osiągając tempo, które jeszcze rok temu było nie do pomyślenia – podkreśla.

Ma tu na myśli m.in. postęp w zakresie e-commerce, silniejsze przywiązanie do handlu lokalnego oraz do budowania bliskich relacji z klientem, rosnące wymagania w zakresie CSR czy nowe oczekiwania dotyczących siły nabywczej.

- We wszystkich tych obszarach przedsiębiorcy Grupy Muszkieterów przyspieszyli prace rozpoczęte kilka lat temu, wykazując się elastycznością i solidarnością – mówi prezes Grupy Muszkieterów. - Świadczy o tym wzrost udziałów w rynku naszych szyldów branży spożywczej oraz dom i ogród. W 2021 roku będziemy wzmacniać te działania, odpowiadając w możliwie jak największym stopniu na oczekiwania konsumentów dotkniętych pandemią – ujawnia.

Kluczowy Intermarché Drive

Łączne obroty sieci Intermarché w Belgii, Francji, Polsce oraz Portugalii, a także Netto we Francji, wyniosły w 2020 roku 37,8 miliarda euro.

We Francji pod koniec grudnia udziały Intermarché i Netto w rynku FMCG oraz świeżych produktów działów samoobsługowych wyniosły łącznie 15,7% w skali roku, notując wzrost o 0,7 pkt. Z kolei ich obroty kształtowały się na poziomie 33,9 miliarda euro, z czego obroty sieci Intermarché wyniosły 32,5 miliarda euro (wzrost o 1,4%), a Netto 1,4 miliarda euro (wzrost o 7,3%).

W 2020 roku kluczowe było przyspieszenie rozwoju usługi e-commerce. Dzięki sieci 1 495 punktów Intermarché Drive, udział w tym rynku wyniósł 10,2%, a obrót w sektorze e-commerce przekroczył miliard euro. Rozwój sposobów dostawy umożliwił dotarcie do nowej grupy klientów.

Dobry rok dla Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash

W Europie trzy szyldy Grupy Muszkieterów z produktami do domu i ogrodu, tj. Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash, wypracowały w 2020 roku obroty na poziomie 3,97 miliarda euro.

We Francji obroty tych trzech sieci wyniosły łącznie 3,2 miliarda euro, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu do ubiegłego roku. Na wypracowane wyniki szczególny wpływ miała sprzedaż produktów z działów ogród i dekoracje. Udziały w rynku Bricomarché, Bricoramy i Brico Cash na koniec ub.r. wyniosły 15,1%, co stanowi wzrost o 0,7 pkt. w porównaniu z 2019 rokiem.

Według stanu na 31 grudnia 2020 r. Grupę Muszkieterów tworzy 3 072 niezależnych przedsiębiorców, którzy zatrudniają 150 000 pracowników. Pracują oni w 3 969 punktach sprzedaży w Europie, w tym 3 193 we Francji oraz 776 za granicą (330 w Portugalii, 78 w Belgii, 368 w Polsce).

Grupa Muszkieterów to trzy sieci: spożywcza (2 671 punktów sprzedaży), typu dom i ogród (855 punktów sprzedaży) oraz sieć usług motoryzacyjnych (443 punkty). Działają one pod siedmioma szyldami: Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, Rapid Pare-Brise. To też Agromousquetaires, czyli 59 zakładów produkcyjnych, generujących 4,2 mld euro obrotów.

W Polsce Grupa Muszkieterów w 2020 r. wypracowała obroty rzędu 7,8 mld zł, w tym sama sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw - ponad 4,91 mld zł, a Bricomarché - ponad 2,88 mld zł.  Szczegóły są tutaj.

Katarzyna Pierzchała 4152 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.