O posiłkach z saszetki, czyli coś nie dla fanów gotowania

Rynek produktów zastępujących posiłki najszybciej rośnie w USA i Wielkiej Brytanii, ale i w Polsce wzbogaca się o kolejnych graczy. Obok marki Huel swoją pozycję na rynku buduje właśnie Supersonic Food [WYWIAD].

HE: Wielkość globalnego rynku produktów zastępujących posiłki, w 2020 r. mogła sięgnąć 20 mld USD. Które kraje mają najbardziej rozwinięty ten rynek i dlaczego?

Krzysztof Kozak, co-founder Supersonic Food: Rynek meal replacement najprężniej rozwija się w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii, to niezwykle chłonne rynki. Tam też powstały pierwsze marki produkujące tego typu produkty. Na świecie kategoria również intensywnie się rozwija, gdyż  ludzie są coraz bardziej świadomi żywieniowo, ale także przy dużej aktywności zawodowej zależy im na dopasowaniu diety do stylu życia, a nie na odwrót. 

Ile może być wart ten rynek w Polsce?

Trudno to oszacować, ale zainteresowanie marką wzrasta z miesiąca na miesiąc.  Notujemy dwucyfrowe wzrosty  sprzedaży i widzimy ogromny potencjał na rodzimym rynku. Niezależnie od Polski Supersonic jest już dostępny dla konsumentów na 15 rynkach Europy.

Ilu graczy operuje obecnie na naszym rynku, jeśli chodzi o produkty zastępujące posiłki. Czy Supersonic to odpowiednik Herbalife i Huel?

Obecnie na naszym rynku jest dwóch liczących się graczy o podobnym profilu. Jest to właśnie Huel oraz  Supersonic. Herbalife znacząco różni się od nas ze względu na skład i model dystrybucji. Herbalife przede wszystkim klasyfikuje się jako produkt służący kontroli wagi, ponadto bazuje na soi i ma dość skromny skład. Supersonic natomiast ma zaawansowaną formułę -  proteiny, które  pochodzą aż z czterech źródeł: z grochu, dyni, konopi oraz ryżu. Ma również w składzie mnóstwo superfoods, takich jak: chia, maca, yarrowia, morszczyn pęcherzykowaty, płynne bioestry zdrowych kwasów tłuszczowych Omega 3-6-9 z lnu i konopii oraz kompletny zestaw 26 mikro i makroelementów. Jest to produkt całkowicie naturalny,  nie używamy sztucznych substancji słodzących, np. suklarozy ani konserwantów i sztucznych barwników.

Do kogo kierowane są produkty zastępujące posiłki?

Do każdego. Koszt jednego posiłku nie jest wysoki, więc jest on  idealny dla osób aktywnych zawodowo, sportowo, zabieganych przedsiębiorców, ale również dla studentów, którym zależy na szybkich, zdrowych ekonomicznych posiłkach. Poza Supersonic Food mamy dostępny Supersonic Beauty Isotonic, czyli pierwszy na rynku światowym, naturalny izotonik, który ma zachęcić do picia wody. Dzięki niemu nawadnianie jest skuteczne, ale również wpływa on na kondycję skóry, włosów i paznokci.

Ile razy dziennie można korzystać z jedzenia Supersonic? Czy zakładając, że ktoś chciałby żywić się tylko tym produktów (np. przez określony czas) można liczyć na różne warianty smakowe?

Nasz produkt stworzyli dietetycy i naukowcy. Został on gruntownie przebadany i wiemy, że ze względu na swój skład jest zdrowy oraz bezpieczny, można więc korzystać z  Supersonic Food przez nieograniczony czas. Idealnie sprawdza się jako zamiennik 1-2 posiłków dziennie, ale oczywiście można częściej z niego korzystać.  W tym momencie mamy sześć wariantów smakowych - czekolada, wanilia, porzeczka z nutą wanilii, słony karmel, masło orzechowe oraz pistacja, a niebawem planujemy premierę nowych smaków.

Izotonik jest w tym momencie w jednym wariancie - smaku arbuza, jednak na wiosnę pojawią się na rynku kolejne odsłony. 

Jak promować te produkty zwłaszcza w dobie rozwiniętych programów kulinarnych, blogów i video o tematyce żywieniowej?

Nasz produkt nie jest stworzony dla fanów gotowania, gdyż cała idea polega na tym, że jego przygotowanie trwa nie więcej niż 30 s. Oczywiście mamy klientów, którzy lubią poeksperymentować z produktem i korzystają z przepisów na urozmaicenie naszych posiłków. W tym momencie promujemy produkt na kanałach social media, za pośrednictwem ambasadorów i influencerów.

Gdzie można kupić Supersonic Food?

Nasze produkty sprzedajemy w kanale e-commerce poprzez naszą stronę internetową. W przyszłości wybrane produkty będą dostępne w handlu tradycyjnym.

Co dalej?

Coraz więcej konsumentów wie, że kluczem zarówno do dobrego samopoczucia jak i budowy odporności jest m.in. właściwa dieta, a Supersonic idealnie się w to wpisuje. Cieszymy się również, że nasz produkt zyskuje uznanie wybitnych dietetyków, sportowców. W tym roku planujemy wiele nowości produktowych, które dostarczą idealnych wartości odżywczych, bazując niezmiennie na naturalnych składnikach, tworząc alternatywę dla konwencjonalnych posiłków. 

 

Ilona Mrozowska 4044 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.