Poczta planuje rozwój własnych automatów paczkowych

W 2022 r. chce mieć łącznie 2000 tych urządzeń.

Poczta Polska planuje rozwój sieci odbioru przesyłek m.in. w reakcji na rozwój rynku zakupów internetowych (e-commerce).
 
Chce m.in. rozwijać sieć automatów paczkowych, w tym roku ma ich być 500, a do końca przyszłego roku 2 tys. 
 
Dla porównania firma InPost operuje siecią 11 tys. paczkomatów.

Poczta planuje także zwiększenie posiadanej już sieci punktów odbioru z obecnych 13,4 tys. do 20 tys. Chce budować preferencyjne relacje z kluczowymi graczami rynku e-commerce (np. platformy zakupowe), planuje także uruchomienie własnej platformy e-commerce.

Własne urządzenia do odbioru przesyłek testuje też Żabka. W Poznaniu przy ul. Matyi stanęły w ubiegłym roku pierwsze urządzenie do obsługi przesyłek wbudowane w przestrzeń sklepu. - Testy tego rozwiązania wciąż trwają, jednak spotkały się z przychylnym odbiorem klientów. Obecnie pracujemy nad rozwojem tego modelu usługi, o czym będziemy informować już wkrótce - podaje Żabka.

Maciej Burlikowski 48 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.