Biogo: rynek zdrowej żywności wart jest już ok. 1 mld zł

Biogo, e-sklep ze zdrową żywnością, emituje swoje akcje, by szybciej i skuteczniej się rozwijać. Stawia na e-sprzedaż w Polsce i zagranicą, ale i na niewielką sieć sklepów stacjonarnych. Szczegóły zdradza Tomasz Kosowski, prezes Biogo.

HE: Biogo to sklep internetowy ze zdrową żywnością i suplementami diety rozwijający się już w Europie Środkowo-Wschodniej. Gdzie konkretnie?

Tomasz Kosowski, prezes Biogo: Biogo oferuje swoje produkty na rynku polskim, niemieckim, francuskim, włoskim, hiszpańskim oraz angielskim. Docieramy do klientów za pośrednictwem www.biogo.pl oraz ebay i amazon. Mamy ponad 20 domen narodowych, z których planujemy w przyszłości korzystać.

Biogo to również sieć sklepów stacjonarnych.
Tak i te sklepy stacjonarne znajdują się już w Polsce. Mamy dwa sklepy we Wrocławiu – jeden w samym centrum Wrocławia, przy ulicy Szewskiej, drugi w Pasażu Grunwaldzkim oraz jeden w Poznaniu, w Starym Browarze. Średnia powierzchnia sprzedażowa wynosi ok. 80 mkw. Aktualnie negocjujemy warunki otwarcia czwartego sklepu w atrakcyjnej lokalizacji.

Od kiedy e-sklep działa w Polsce? Czy, jak dobrze rozumiem, dostawa obejmuje cały kraj, a nawet zagranicę?
Sklep internetowy Biogo działa od maja 2015 r. Dostawy realizujemy za pośrednictwem siedmiu przewoźników. Dostawa rzeczywiście obejmuje całą Polskę i zagranicę. Są to zarówno kraje unijne, jak i poza nią.

Ile wart jest w naszym kraju rynek zdrowej żywności?
Około 1 mld zł. Jesteśmy przekonani, że z roku na rok wartość ta będzie wzrastała. Należy również dodać, że rynek ekokosmetyków to kolejne około 1 mld zł , a suplementów diety - ponad 6 mld zł

Biogo rozpoczęło emisję swoich akcji – do kogo skierowana jest ta oferta, ile czasu będzie trwała, jaką kwotę zamierzacie pozyskać?
Oferta skierowana jest do osób, które wierzą w to, co robimy. Poszukujemy inwestorów, którzy utożsamiają się z naszą misją i podobnie jak my spoglądają na świat. Emisja rozpoczęła się 19 stycznia i będzie trwała maksymalnie do 19 kwietnia, ale jest szansa że zbierzemy środki szybciej ponieważ emisja rozwija się dynamicznie.

Naszym celem jest pozyskanie kapitału w wysokości 2 200 000 zł. Bez względu na to, czy emisja się w 100% powiedzie czy też nie, zamierzamy zrealizować postawione cele. Powodzenie emisji na pewno pomoże nam je zrealizować w dużo krótszym czasie. Zamierzamy zadebiutować na NewConnect w ciągu 2-3 lat od tej emisji. Nie wykluczamy jednak, że debiut nastąpi szybciej.

Po wpisaniu w wyszukiwarkę internetową hasła „e-sklep ze zdrową żywnością” wyświetlają się ich setki. Ze sklepów stacjonarnych sieć buduje Bio Family ale też praktycznie każda duża sieć handlowa ma bio produkty w sklepach, a Carrefour – całe dedykowane placówki pod szyldem Carrefour Bio. Czy wyróżnia się zatem Biogo?
Jesteśmy sklepem specjalistycznym. Mamy szeroką ofertę, w której znaleźć można produkty pierwszej potrzeby, czyli żywność, a także suplementy diety, zioła, kosmetyki czy środki czystości. Za pośrednictwem naszych sociali dzielimy się z klientami inspiracjami, które są wynikiem własnych doświadczeń. W sklepach stacjonarnych zatrudniamy wyłącznie dietetyków, którzy pełnią rolę doradców żywieniowych.

Ile średnio podczas jednorazowych zakupów zostawiają Polacy w sklepie Biogo.pl, a ile mieszkańcy Europy Środkowo-Wschodniej? Co najczęściej kupują?
Nie chcemy zdradzać średniej wartości zamówienia w naszym sklepie internetowym i innych marketplaecach. W zamówieniach naszych klientów przeważa ekologiczna żywność i suplementy diety.

Czy i jak pandemia wpływa na plany Biogo.pl?
Pandemia pomogła nam się jeszcze bardziej rozwinąć. Pozyskaliśmy nowych klientów, którzy szukali żywności ekologicznej w internecie. Pomimo zniesionych w tej chwili obostrzeń i swobodnej możliwości robienia zakupów stacjonarnie, wielu klientów zostało z nami i wciąż składają zamówienia online. W czasach pandemii otworzyliśmy sklep w poznańskim Starym Browarze, który pozwala klientom na realizowanie zamówień online z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym.

Biogo za rok, dwa?  
Zrealizowanie większości celów emisji sprawi, że Biogo będzie siecią co najmniej 5 sklepów stacjonarnych,  sklepem internetowym z dostępnymi domenami narodowymi innymi niż .pl. Zakupy w Biogo będzie też można realizować za pośrednictwem aplikacji mobilnej. W ofercie znajdzie się ponadto autorska linia produktów pod marką Biogo.

Ilona Mrozowska 3964 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.