Polskie wędliny hitem w zagranicznych Lidlach

Prawie 1,5 mld zł - Lidl Polska podsumowuje wyniki sprzedaży polskiego mięsa, wędlin i nabiału do innych krajów.

Na co dzień w portfolio produktowym firmy można znaleźć szeroką gamę rodzimych produktów, które oprócz dystrybucji w kraju sprzedawane są także poza jego granice.

W 2020 r. Lidl sprzedał wędliny od polskich producentów do innych krajów o łącznej wartości 507 mln zł, a mięsa - za ponad 471 mln zł.

Zaś zagraniczna sprzedaż nabiału, wyprodukowanego w Polsce, za pośrednictwem sieci Lidl w tym samym okresie osiągnęła wartość 492 mln zł.

Łącznie w 2020 r. wartość sprzedanego do innych krajów mięsa, wędlin oraz nabiału za pośrednictwem tego operatora wyniosła blisko 1,5 mld zł.

Jak ustaliliśmy, sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu Lidla.

- Zawsze, gdy tylko możemy, stawiamy na współpracę z polskimi dostawcami, którzy są dla nas niezwykle istotni. Cieszymy się, że możemy zaoferować tak bogatą ofertę wysokiej jakości produktów od producentów z Polski, a dodatkowo także wspierać ich rozwój na rynki zagraniczne – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska. - Tak wysoka wartość produktów sprzedanych do innych krajów to wspólny sukces, który nie byłby możliwy bez długo wypracowywanych, partnerskich relacji biznesowych – podkreśla.

I dodaje, że Lidl od dawna konsekwentnie wspiera rozwój krajowych producentów i sprzedaż polskich produktów na zagraniczne rynki. Sieć stawia na długofalową współpracę z dostawcami, „opartą na wzajemnym szacunku, zaufaniu oraz etyce”.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11 200 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 740.

Katarzyna Pierzchała 4162 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.