Wielkie testowanie w Żabce!

EKOmaty, własne urządzenie do obsługi przesyłek wbudowane w przestrzeń sklepu, usługa "Zamów i odbierz" we wszystkich sklepach czy pawilon w Wiśle, który powstał dla turystów tuż przed wybuchem pandemii. W Żabce trwa wielkie testowanie nowych usług.

Niedawno Żabka poinformowała, że wprowadza zmiany organizacyjne, których efektem jest zmodyfikowana struktura zarządzania. Nowa struktura wynika z wyraźnie zdefiniowanych głównych obszarów działania, są to: zarządzanie siecią sklepów, rozwoju i strategiczny. W oparciu o ten podział powstały, w ramach struktury Żabki, dwie nowe jednostki organizacyjne: Żabka Polska i Żabka Future.

Żabka Future to obszar rozwoju skupiający zespół, który odpowiada za wyszukiwanie i tworzenie oraz rozwój biznesów oraz narzędzi technologicznych i systemowych dla przyszłości. A działań w tym obszarze jest rzeczywiście sporo.

EKOmaty pilotażowo

Pierwsze EKOmaty, czyli automaty umożliwiających selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu, stanęły w 2020 r. przy wybranych sklepach Żabka w Poznaniu i Warszawie. Żabka chce, aby dzięki tej akcji klienci wyrobili w sobie nawyk oddawania plastikowych opakowań po napojach, tak jak oddaje się butelki szklane. - Akcja jest w fazie pilotażowej, dlatego obecnie za wcześnie na wnioski, natomiast obserwujemy rosnące zainteresowanie klientów możliwościami wspierającymi środowisko - informuje Żabka.

We współpracy z firmą Żywiec Zdrój, do końca I kwartału 2021 r. sieć planuje postawić łącznie 15 takich urządzeń.

Pierwsze urządzenia do odbioru przesyłek

Z miesiąca na miesiąc rośnie zainteresowanie możliwością odbioru przesyłek w sklepach Żabka w grudniu 2020 r. sieć zanotowała 30-proc. wzrost liczby obsługiwanych paczek w stosunku do roku ubiegłego. Aby jeszcze bardziej usprawnić proces odbioru i zwrotów przesyłek, w ubiegłym roku w Żabce w Poznaniu przy ul. Matyi stanęły pierwsze urządzenie do obsługi przesyłek wbudowane w przestrzeń sklepu. - Testy tego rozwiązania wciąż trwają, jednak spotkały się z przychylnym odbiorem klientów. Obecnie pracujemy nad rozwojem tego modelu usługi, o czym będziemy informować już wkrótce - podaje Żabka.

"Zamów i odbierz"

I wreszcie od kwietnia ubiegłego roku Żabka testuje usługę „Zamów i odbierz”, która umożliwia zamówienie produktów poprzez aplikację żappka i odbiór ich w sklepie. Pierwsza faza testów została przeprowadzona jedynie w kilku miastach, jednak cieszyła się coraz większą popularnością i zyskiwała pozytywne opinie klientów. Dlatego w grudniu sieć rozszerzyła testy na wszystkie prawie 7000  placówek. 

- Jest zbyt wcześnie, aby podzielić się wynikami, ponieważ test nadal trwa, dzięki czemu słuchamy opinii naszych klientów i pracujemy nad rozwijaniem usługi. W styczniu br. rozpoczęliśmy również kampanię komunikacyjną, która ma na celu wsparcie klientów w rozumieniu, czym jest usługa „Zamówi i odbierz” i dlaczego warto z niej skorzystać - tłumaczy firma.

I przypomina, że usługa „Zamów i odbierz” daje klientom możliwość zamawiania asortymentu spośród wielu kategorii produktów dostępnych w sieci sklepów Żabka. Zamówienia w przekroju są podobne do koszyka zakupowego w Żabce, więc nie jest to zaskakujący wybór, ale wiadomo, że rośnie zainteresowanie kategorią przekąsek i dań gotowych do spożycia.

Żabka w Wiśle

Z kolei w lutym 2020 r., a więc tuż przed wybuchem pandemii, Żabka uruchomiła swój pierwszy sklep pawilonowy pod skocznią narciarską im. Adama Małysza w Wiśle Malince. Placówka o powierzchni 68 mkw. miała pozwolić na szybkie i wygodne zakupy turystom, narciarzom czy kibicom skoków narciarskich. Problem w tym, że przez znaczną część roku poprzedniego, jak i tego, ośrodki turystycznie nie mogły przyjmować turystów, a stoki w ogóle nie działały (zmieniło się to dopiero od 12 lutego br.).

Mimo to, jak zapewnia sieć, sklep działa i nie został zamknięty.

- Pandemia i wprowadzone restrykcje wpłynęły na zmniejszenie ruchu klientów w tych sklepach [zlokalizowanych w miejscowościach turystycznych - przyp. red.], ale z placówek nadal korzystali mieszkańcy i turyści przyjeżdżający do tych miejscowości na jeden dzień, bez noclegu, którzy chętnie kupowali kawę czy ciepłe przekąski - informuje Żabka. 

I dodaje, że w ramach wsparcia sieć zapewniła wszystkim franczyzobiorcom stacje dezynfekcyjne oraz środki ochrony, a w okresie najwyższego lockdownu otrzymali oni subwencje finansowe, zapewniające ciągłość biznesu.

4 lutego br. sieć Żabka liczyła 6942 sklepy.

CZYTAJ TAKŻE: ŻABKA OTWORZYŁA NAJBARDZIEJ EKOLOGICZNY SKLEP NA ŚWIECIE

CZYTAJ TAKZE: żABKA OTWORZYŁA NAJMNIEJSZY SKLEP W POLSCE

 

Ilona Mrozowska 4044 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.