Coca-Cola szykuje rewolucję w opakowaniach

Koncern pracuje nad stworzeniem butelki wykonanej w 100% z papieru.

Pierwszy w historii prototyp papierowej butelki Coca-Cola opuszcza laboratorium i na rynku pojawi się jeszcze tego lata w ramach ograniczonej wersji próbnej. Seria 2000 butelek napoju roślinnego AdeZ będzie oferowana w pionierskim opakowaniu za pośrednictwem sklepu internetowego Kifli.hu na Węgrzech.
 
Projekt papierowej butelki - współtworzony przez zespół badawczo-rozwojowy Coca‑Coli w Brukseli i The Paper Bottle Company (Paboco), duński startup wspierany przez ALPLA i BillerudKorsnäs we współpracy z Carlsberg, L'Oréal i The Absolut Company - przechodzi do fazy testowania konsumenckiego, aby zmierzyć wydajność opakowania i reakcję kupującego na tego typu format.
 
Coca-Cola i Paboco zaprezentowały zeszłej jesieni prototyp pierwszej generacji, który składa się z papierowej skorupy z nadającą się do recyklingu plastikowym zamknięciem i plastikową wyściółką wewnątrz.
 
- Próba, którą ogłaszamy, jest dla nas kamieniem milowym w naszych dążeniach do opracowania papierowej butelki. Ludzie oczekują, że Coca-Cola opracuje i wprowadzi na rynek nowe, innowacyjne i zrównoważone rodzaje opakowań. Dlatego współpracujemy z ekspertami, takimi jak Paboco, otwarcie eksperymentujemy i przeprowadzamy pierwszą próbę na rynku - powiedziała Daniela Zahariea, dyrektor ds. technicznego łańcucha dostaw i innowacji w Coca-Cola Europe.
 
Technologia opracowana przez Paboco ma na celu tworzenie butelek w 100% nadających się do recyklingu, wykonanych z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony, z materiału pochodzenia biologicznego, odporną na płyny, CO2 i tlen, nadającą się do napojów, kosmetyków i innych płynnych towarów. Ostatecznym celem jest butelka, którą można poddać recyklingowi jak papier. Innowacja wspiera cel zrównoważonego rozwoju The Coca-Cola Company World Without Waste,
 
- Przełomowa technologia wciąż się rozwija. Nasz zespół przeprowadził szeroko zakrojone testy laboratoryjne, aby ocenić, jak papierowa butelka zachowuje się, utrzymuje i chroni jej zawartość. To jest nowa technologia i poruszamy się po nieznanym terytorium. Na bieżąco musimy wymyślać rozwiązania techniczne - powiedział Stijn Franssen, kierownik ds. innowacji w dziedzinie badań i rozwoju opakowań w Coca‑Cola Europe.
 
Joanna Hamdan 12226 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.