Surge Cloud: wracamy do korzeni, realizujemy nowy projekt

- Przez ok. 1,5 roku przy zaangażowaniu tylko dwóch sklepów zdobyliśmy doświadczenie równe kilkunastu wcześniej planowanym placówkom - tłumaczy powody dla których nie będzie tworzona sieć bezobsługowych sklepów Take&Go Cezary Lachowicz, digital marketing director, Surge Cloud.

Surge Cloud wraca do korzeni i nie stworzy sieci sklepów jak wcześniej planowano. Przypomnijmy. W 2019 r. w Poznaniu firma otworzyła dwa bezobsługowe sklepy Take&Go - jeden przy ul. Półwiejskiej, a drugi przy ul. Katowickiej. Z czasem miały powstawać kolejne, m.in. w Warszawie. Ostatecznie jednak żadna nowa placówka nie powstała, w tym jedna - przy ul. Katowickiej - w styczniu została zamknięta. Teraz Surge Cloud tłumaczy, że projekt Take&GO powstał przede wszystkim jako "krok do uzyskania danych" i ten cel został zrealizowany.

- Przez ok. 1,5 roku przy zaangażowaniu tylko dwóch sklepów zdobyliśmy doświadczenie równe kilkunastu wcześniej planowanym placówkom. Oczywistą decyzją była rezygnacja z dalszej ekspansji oraz przekierowanie całych sił na rdzeń firmy. Dane pozyskane dzięki Take&Go umożliwiły stworzenie modułów pozwalających zautomatyzować większość modeli handlowych - tłumaczy Cezary Lachowicz, digital marketing director w Take&Go. - Od 22 lutego planujemy rozpocząć zamknięte testy w lokalu przy ulicy Półwiejskiej, gdzie nasi obecni klienci będą mieli okazję testować najnowsze moduły, które staną się naszym głównym produktem na rynku B2B - mówi, choć nie zdradza szczegółów.

Wspólnie z partnerami firma planuje też otworzyć lokal zaopatrzony we wszystkie składniki opracowane przez zespół Surge Cloud, aczkolwiek już nie pod szyldem Take&Go. - Będzie to dla nas zwieńczenie projektu “pierwszej bezobsługowej sieci w Europie” oraz rozpoczęcie pracy nad udoskonalaniem powstałych elementów w oparciu o potrzeby naszych klientów - uważa Cezary Lachowicz.

Obecnie w Polsce z bezobsługowych sklepów jedyna działająca sieć to Bio Family Supermarket, który ma sześć placówek sprzedających tylko i wyłącznie produkty ekologiczne. Sklepy funkcjonują w dużych miastach - trzy w Poznaniu i po jednym w Swarzędzu, Wrocławiu i najmłodszy w Warszawie.

Po jednym sklepie bezobsługowym prowadzą w Polsce jeszcze dwie sieci: Carrefour na warszawskiej Białołęce oraz Lewiatan w Krakowie.

Ilona Mrozowska 3971 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.