Prezes Mlekpolu: wprowadzamy produkty roślinne

Decyzje już zapadły - mówi Edmund Borawski, prezes zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.

Na zdjęciu prezes SM Mlekpol Edmund Borawski

- Zauważamy poszerzenie półki roślinnych zastępników mleka i przygotowujemy się na wejście do tego segmentu - powiedział Edmund Borawski. - Pierwsze produkty powinny pojawić się pod koniec 2021 roku - dodał.

Produkty na bazie roślin mające funkcjonalnie zastąpić przetwory nabiałowe (a także mięsne) pojawiają się na półkach jak grzyby po deszczu, co więcej, zaczynają być umieszczane obok swoich tradycyjnych odpowiedników, a nie, jak wcześniej, w "kąciku" wegańskim. Za wprowadzanie produktów roślinnych zabrali się najwięksi producenci mięsa i nabiału. Nic więc dziwnego, że i Mlekpol chce pójść tą drogą.

Nie będą to jednak jedyne nowości w ofercie producenta. Z powodu pandemii konsumenci nieco zmienili swoje potrzeby zakupów nabiału, na przykład podczas pierwszego lockdownu nie było tradycyjnego o tej porze roku peaku popytu na produkty fermentowane, np. jogurty czy maślanki, wzrosło natomiast zapotrzebowanie na mleko - zarówno świeże, jak i UHT, sery, zwłaszcza w opakowaniach rodzinnych, a nawet serki topione, które w poprzednich latach raczej traciły udziały.

- Bardzo szybko potrafiliśmy przestawić się na produkty w większych opakowaniach, czy to w kostkach, czy w plastrach - mówi Małgorzata Cebelińska, dyrektor ds. handlu SM Mlekpol. - Wprowadziliśmy sery mierzwione, o zupełnie innej teksturze niż tradycyjne plastry, a także duopacki, gdzie w jednym opakowaniu znajdują się sery różnych rodzajów - dodaje.

Firma zapowiada wiele nowości w segmencie jogurtów, w których cukier zostanie zastąpiony innym wsadem, np. owocami, a także nowy rodzaj deserów z maślanką. Małgorzata Cebelińska zapewniła, że rozszerzana będzie linia produktów bez laktozy.

- Będziemy także promować i rozwijać marki regionalne, takie jak Rolmlecz, który doczeka się odświeżenia szaty graficznej i asortymentu czy Maślanki Mrągowskiej i Mazurskiego Smaku - wylicza.

Dodaje, że jest odpowiedź na nowe lub wzmocnione przez pandemię trendy, takie jak wellbeing, potrzebę jakości i bezpieczeństwa,lokalność, regionalność, trend bez GMO czy prozdrowotny.

Wiele zmian nastąpi także w zakresie opakowań.

- Wprowadzamy ekologiczne opakowania jednorodne, co stanowi przygotowanie do recyklingu - mówi Zbigniew Groszyk, wiceprezes zarządu ds. produkcji SM Mlekpol. - Chcemy wdrażać opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, np. już od roku nasze mleko UHT sprzedawane jest w  opakowaniach w 90% powstających w ten sposób, w składzie których jest np. celuloza, czy etanol z trzciny cukrowej - podkreśla.

Firma chce wyeliminować aluminium tak, by opakowania były biodegradowalne. Jako jedna z pierwszych wprowadziła także piktogramy, ułatwiające segregację po wykorzystaniu produktów.

 

Magdalena Weiss 3063 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.