Biedronka rusza z kolejną edycją Piórka

Od 11 lutego rusza nabór tekstów do siódmej edycji konkursu. Debiutanci mogą nadsyłać swoje prace tekstowe do 22 marca.

Zadaniem uczestników konkursu Piórko w kategorii Tekst jest nadesłanie opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat.
 
Są jednak dwa ważne warunki, które spełniać musi każdy uczestnik. Pierwszy: musi być debiutantem. Drugi: nadesłane opowiadanie musi chwytać za serca i dzieci, i oceniających prace jurorów - osób ze świata literatury, sztuki, mediów i filmu.
 
W tym roku do kapituły jury w kategorii Tekst dołączył Wiktor Zborowski, znany polski aktor filmowy, teatralny i dubbingowy.  Poza nim skład jury Piórka 2021 nie zmieni się i znajdą się w nim: prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl Agnieszka Karp-Szymańska, dziennikarz i publicysta Jarosław Gugała, autorka książek dla dzieci i młodzieży Renata Piątkowska, autor powieści, opowiadań i wierszy Rafał Witek i wieloletni dziennikarz, a obecnie dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa.
 
Zeszłoroczną edycję Piórka w kategorii Tekst wygrała Agnieszka Syczyło, za opowieść pod tytułem „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. To historia dziewczynki, która poznając życiorys swego dziadka, odkrywa radość z pomagania innym. Zilustrowała ją Magdalena Starowicz. Obie panie otrzymały czeki na 100 tys. zł, a okładka książki trafiła na mural na warszawskim Powiślu wykonany za pomocą farb oczyszczających powietrze ze smogu.

Piórko, konkurs Biedronki na książkę dla dzieci, został stworzony po to, by nadać wiatru w żagle debiutującym twórcom. Od 2015 roku zwycięzcy w kategoriach Tekst i Ilustracje otrzymują po 100 tys. zł nagrody każdy, a stworzona przez nich książka trafia do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci.

Dotychczasowe w sześciu edycjach Piórka wydanych zostało sześć książek, które trafiły do ok. 320 tys. polskich domów. W samym tylko 2020 roku Biedronka sprzedała ponad 74 tys. książek z serii Piórko. Do konkursu zgłoszono łącznie w tych latach 22 tys. prac. W zeszłorocznej akcji wzięło udział około 4800 osób, a łącznie na nagrody Biedronka wydała 1,2 mln zł.

Joanna Hamdan 12153 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.