Heineken zwolni 8 tys. pracowników!

Pandemia i zamknięcie pubów i restauracji w wielu krajach odbiły się na wynikach Grupy Heineken, do której należy Grupa Żywiec.

Dwa miliardy euro oszczędności zamierza wygenerować w ciągu trzech lat holenderska Grupa Heineken. Będzie się to wiązało m.in. ze zwolnieniem 8 tys. pracowników, co obniży koszty osobowe o 350 mln euro. Stanowi ok. 9% pracowników. Z samej centrali już pod koniec I kwartału rozpocznie się proces redukcji 20% stanowisk. Koszt restrukturyzacji wyniesie 420 mln euro i obejmie także redukcję liczby pozycji asortymentowych i uproszczenie portfolio oraz oszczędności w procesie produkcji i optymalizację logistyki.

Heineken pod koniec października ub.r. ogłosił przeprowadzenie przeglądu aktywów.

- Wpływ pandemii na naszą działalność był tym mocny ze względu na naszą ekspozycję handlową i geograficzną. Podjęliśmy staranne działania mające na celu zmniejszenie kosztów zrównoważone ciągłymi inwestycjami w nasze obszary wzrostu - powiedział Dolf van den Brink, prezes zarządu / dyrektor generalny Heinekena. - Zwiększyliśmy udział w większości naszych kluczowych operacji, co świadczy o zdolności do adaptacji i pozostawania blisko naszych klientów i konsumentów w tych burzliwych czasach - dodał.

Nie wiadomo jeszcze, czy zwolnienia dotkną także polską spółkę Heinekena, Grupę Żywiec. W komunikacie finansowym polski rynek wymieniony jest trzy razy, w pozytywnym kontekście. Najpierw znalazł się wśród krajów wymienionych - na czwartym miejscu - jako arena dwucyfrowego wzrostu sprzedaży wolumenowej marki Heineken - obok Brazylii, Chin, Wielkiej Brytanii, Singapuru, Nigerii, Niemiec, Chile, Wybrzeża Kości Słoniowej, Laosu i Korei Południowej. Wersja bezalkoholowa odnotowała mocne dwucyfrowe wzrosty we wszystkich regionach, zwłaszcza w Brazylii, Meksyku i USA.

Marka Desperados natomiast zwiększyła sprzedaż ilościową dwucyfrowo we Francji, w Polsce, Niderlandach oraz na Wybrzeżu Kości Słoniowej.

W Polsce sprzedaż wolumenowa piwa Grupy wzrosła o średnie wartości jednocyfrowe, wyprzedzając cały rynek. Szczególnie dobry był czwarty kwartał, zwłaszcza dzięki sprzedaży Heinekena, Desperadosa i Namysłowa, którą to markę Grupa Żywiec przejęła w 2019 roku.

Sprzedaż całej Grupy spadła netto o 17,7% do 19,7 miliarda euro.

Zysk operacyjny zmniejszył się we wszystkich regionach, przy czym w Europie głównie przez wysoki udział gastronomii w strukturze sprzedaży grupy. Polskiego rynku nie dotyczy to jednak w takim stopniu, jak Niemiec czy krajów południa Europy. Ogółem wynik ten zmniejszył się o 78,6% do 778 miliona euro. Na poziomie netto strata wyniosła 204 miliony euro.

 

Magdalena Weiss 3063 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.