Walentynki z procentami

Święto zakochanych to złoty dzień dla sprzedaży alkoholu w Polsce.

Tegoroczny Dzień Zakochanych będzie zdecydowanie inny od dotychczasowych. W towarzystwie pełnym różnego rodzaju obostrzeń i restrykcji 14 lutego walentynki dla wielu jednak odbyć się muszą.

Stereotypowe walentynki w Polsce kojarzą się z rezerwacją stolika w restauracji, wyjściem do kina, teatru czy opery, bukietem kwiatów i czekoladkami. Ponadto podczas walentynkowej kolacji często sięgamy po trunki, których nie kupujemy codzienne.

- W zależności od preferencji dla niektórych jest to piwo, dla innych wino lub mocniejsze alkohole, ale charakter tego dnia inicjuje poszukiwanie pewnej wyjątkowości - mówi Sławek Leszczyński, twórca i główny projektant kraftklub.pl. - Obserwowaliśmy w ostatnich latach masowy wzrost konsumpcji piwa rzemieślniczego poza domem, co szczególnie było widoczne w okolicach 14 lutego. Korzystali na tym zarówno producenci jak i dystrybutorzy, zarówno hurtowi jak i detaliczni. Był to złoty dzień dla sprzedaży alkoholu i produktów rzemieślniczych w Polsce. Swoją pracę domową odrabiali również sami zainteresowani – browary rzemieślnicze, przygotowując na potrzeby święta zakochanych dedykowaną ofertę okolicznościową piw - podkreśla Sławek Leszczyński.

Jednak w tym roku sytuacja jest wyjątkowa. Wiele browarów, jak dotychczas tworzyło trunki kojarzące się z idealnym prezentem dla ukochanej osoby, jednakże bariera dystrybucji sprawiła, że niemożliwym będzie, by trafiły one tak szeroko do odbiorcy jak dotychczas.

- Obserwując sytuację oraz będąc w stałym kontakcie z właścicielami browarów rzemieślniczych zdecydowaliśmy się przygotować serię walentynkowych zestawów, dostępną na naszej platformie www.kraftklub.pl. Każda z propozycji jest przemyślana i stanowi ciekawą wartość zarówno jako piwo do degustacji sensu stricte, ale i jako ciekawy, subtelny, prezent na walentynki. Nazwy piw w przygotowanych zestawach mogą służyć jako element flirtu, komplementów, czy nawet być katalizatorem ciekawej dyskusji. W zestawach każdy znajdzie coś dla siebie jak i dla drugiej połówki. Asortyment takich tytułów jak np. Przytul mnie, Bratnia Dusza czy Kotku, Wrócę Później, kreatywnie wpisują się w kanwę dnia zakochanych - dodaje Sławek Leszczyński.

Jego zdaniem każdy taki zestaw wpływa na wzrost świadomości na temat piw rzemieślniczych i obniża próg wejścia do świata degustacji piw bardziej szlachetnych.

- Dlatego też od jakiegoś czasu oferujemy wyselekcjonowane zestawy tematyczne, a także pragnąc popularyzować scenę kraftową w Polsce, organizujemy kursy i szkolenia sensoryczne dla firm i na potrzeby różnych grup odbiorców, którzy chcą być świadomymi konsumentami i jak najpełniej dostrzegać walory dobrych produktów - informuje.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.