Lidl opracowuje standard bioróżnorodności dla rolnictwa

Wspólnie z partnerami Lidl opracowuje pierwszy standard rolniczy skoncentrowany na bioróżnorodności dla konwencjonalnej produkcji owoców i warzyw. Standard będzie dostępny dla wszystkich producentów Lidla w Europie.

Lidl współpracuje z międzynarodowymi ekspertami w dziedzinie zrównoważonych systemów żywnościowych i rolnictwa. Partnerami sieci są: Sustainable Food Systems (SFS) – w roli lidera projektu, jak również Global Nature Fund (GNF), Bioland, przedstawiciele producentów rolnych, organizacji pozarządowych oraz uniwersyteccy. Wielostronne zaangażowanie partnerów uwzględnia różne punkty widzenia. Rozszerzony standard rolniczy GLOBALG.A.P., jest opracowywany dla wszystkich uczestników rynku, od producentów po dystrybutorów. Prace potrwają do końca 2021 roku.

Międzynarodowy standard GLOBALG.A.P. obejmuje dobre praktyki rolnicze dla wszystkich form produkcji rolnej. Dzięki rozszerzeniu standardu o aspekt bioróżnorodności (biodiversity) producenci owoców i warzyw będą mogli w ramach corocznego audytu skontrolować swoje praktyki rolnicze pod kątem ochrony bioróżnorodności, podkreślić swoje zaangażowanie oraz zainspirować innych uczestników rynku.

Lidl Polska podkreśla także swoją rolę innowatora w zakresie budowania asortymentu owoców i warzyw. Sieć jako pierwsza wprowadziła do oferty owoce i warzywa znakowane naturalnym światłem – bio seler, bio pietruszkę, bio marchew oraz bio awokado, co przyczyniło się do „rozpakowania” bio artykułów z plastikowych opakowań. Na „Ryneczku Lidla” znajdziemy także specjalny asortyment dedykowany najmłodszym klientom, w tym słodkie jabłka grójeckie odmiany royal gala, banany w mniejszym rozmiarze dla dzieci, minimarchewki oraz słodkie minipapryczki bezpestkowe – wszystko dostosowane do mniejszych apetytów i mniejszych rączek.

Lidl pioniersko wprowadził także bio ziemniaki i bio cebulę w ekologicznych, biodegradowalnych opakowaniach oraz sklasyfikował rodzaje ziemniaków zgodnie z przeznaczeniem, tak aby ułatwić klientom zakup (do pieczenia, mączyste, sałatkowe, do gotowania). Sieć może się także pochwalić się, że wypromowała na rynku polskim takie artykuły jak – pomidory czekoladowe, pomidory żółte, pomelo czerwone, sałatę masłową w doniczce, bio czosnek czy bio zioła różnego rodzaju.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11200 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 740.

 

Katarzyna Pierzchała 5191 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.