E-mail wciąż bardzo popularny, to szansa dla handlu

E-mail jest najwygodniejszym, najtańszym i najlepiej konwertującym kanałem zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów - przekonuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Zdjęcie: Shutterstock

Obecnie w Polsce jest 28,2 mln internautów, którzy korzystają z e-maili. Chętnie korzysta z nich e-commerce. Oferty, które badani dostają e-mailowo, prawie połowa badanych czyta kilka razy dziennie – wynika z raportu „Jakie e-maile chcą otrzymywać od Ciebie klienci w 2021 roku?” ExpertSender, powstałego na bazie badania zrealizowanego w listopadzie 2020 r. na reprezentatywnej grupie 500 osób metodą CAWI.

- E-mail jest najwygodniejszym, najtańszym i najlepiej konwertującym kanałem zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów. A jego wydajność w 2021 roku – drugim roku pandemicznych obostrzeń, w którym wiele firm zmuszona będzie ograniczyć marketingowe wydatki – będzie wręcz podwójnie atrakcyjna - uważa Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

E-mailowe realia

Według ExpertSendera aż ⅔ Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail. Ponad 40% osób ankietowanych ma dwa, 31% jedno, a 26% od trzech do pięciu kont e-mailowych. Co ciekawe, prawie 2% osób ma ponad sześć e-maili. Dodatkowo 47% badanych kilka razy dziennie czyta oferty przesyłane na e-maila, 27% robi to raz dziennie. Tylko 4% nie robi tego wcale.
Ponad 60% ankietowanych subskrybuje newslettery, a 70% wie, że na ich e-maile trafiają oferty specjalne, których mogą nie spotkać w żadnym innym miejscu. Warto też zauważyć, że na współczynnik otwarć ogromny wpływ ma temat wiadomości - aż 79% stwierdziło, że on determinuje otwarcie e-wiadomości.

Lubiane wiadomości e-mail

Według raportu, aż 76% ankietowanych chciałoby odbierać tylko oferty, które ich interesują. Ponad 1/3 badanych twierdzi, że odkąd ogłoszono pandemię, korzysta z ofert przesyłanych e-mailem częściej niż przedtem. Jeśli niechciana wiadomość e-mail trafi do spamu, wtedy otwiera ją aż ponad połowa osób.

Aż 86% wie, że treść e-maila, którego otrzymuje, może być dopasowana do ich preferencji. Co więcej, 61% znacznie chętniej czyta takie wiadomości. Mimo to ankietowanym zdarza się anulować subskrypcję newslettera. Potwierdziło to 64% osób, a 88%. osób wie, że ma do tego prawo.

- E-mail stał się codzienną intymną relacją marki z klientem, który świadomie angażuje się w przesyłane treści i zna korzyści związane z kierowaną do niego komunikacją. Według badania, aż 77% osób otrzymuje maile od swoich ulubionych marek. Daje to ogromne możliwości - podsumowuje Krzysztof Jarecki.

ExpertSender tworzy kampanie e-mail od ponad 12 lat. Firma stworzyła narzędzie, które za pomocą wysyłki zautomatyzowanych kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.

Firma współpracuje z takimi markami jak: Answear, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, Idea Bank, TUI, National Geographic, wakacje.pl, nocowanie.pl.

Katarzyna Pierzchała 4155 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.