Primavera Parfum z nową strategią rozwoju

Jednym z kluczowych jej elementów jest implementacja usługi wielokanałowości.

- Już dawno przestaliśmy pełnić rolę klasycznej hurtowni kosmetycznej, gdyż tego oczekuje od nas rynek. E-commerce napędza dziś cały świat, a my jesteśmy beneficjentem cyfrowej rewolucji - przekonuje Jędrzej Karasek, dyrektor ds. e-commerce w Primavera Parfum.

Firma, poza klasycznym hurtem, realizuje szereg innych usług – m.in. dropshipping, czyli model logistyczny sprzedaży przez Internet, polegający na przeniesieniu całego procesu wysyłki towaru na dostawcę. Zdaniem Primavera Perfum rozwiązanie to pozwala na dostarczenie paczki do klienta biznesowego lub indywidualnego nawet do 24 godzin od momentu złożenia zamówienia. Dzięki tej usłudze marka lub sklep nie musi ponosić kosztów związanych logistyką i może się skupić na pozyskiwaniu nowych klientów oraz wykonaniu celów sprzedażowych.

Primavera Parfum oferuje także możliwość stworzenia i obsługi dedykowanego sklepu internetowego oraz strefy marek na portalu Allegro.pl. Uzupełnieniem kompleksowej oferty jest usługa cross-border, czyli plasowania produktów na azjatyckich rynkach online czy sprzedaży za pośrednictwem własnych sklepów internetowych, takich jak Tagomago.pl oraz Perfumeria.pl.

- Dzięki tak szerokiej ofercie zapewniamy klientom pełne pokrycie rynku e-commerce, spójność treści, co jest kluczowe w przypadku kampanii marketingowych, a przede wszystkim optymalizację sprzedaży przy pełnej kontroli poziomu cen - wylicza Jędrzej Karasek.

Ponadto w najbliższym czasie Grupa będzie intensywnie rozwijać swoją działalność na rynkach Dalekiego Wschodu. Primavera Parfum oferuje firmom kosmetycznym i nie tylko rozwiązanie lokowania swoich produktów w systemie cross-border, tj. na głównych platformach zakupowych w tej części świata przy relatywnie niskich kosztach inwestycji. Wprowadzenie marek odbywa się nawet w ciągu dwóch tygodni od podpisania umowy dystrybucyjnej. Dzięki współpracy z Grupą Alibaba, firma stwarza możliwości dotarcia z asortymentem do blisko 940 mln „mobilnych” mieszkańców Chin.

Jak przekonuje dyrektor ds. e-commerce, „Państwo Środka” to dziś największy rynek e-commerce na świecie. - W zeszłym roku obroty online w tym kraju osiągnęły wg prognoz analityków 2 biliony dolarów. Podczas przypadającego na 11 listopada Dnia Singla wygenerowano sprzedaż w Internecie na poziomie 74 mld dolarów, niemalże ją podwajając w stosunku do rok wcześniejszego. Dajemy szansę zaistnienie polskim markom na tym rynku, a poza wprowadzeniem produktów i obsługą sprzedaży gwarantujemy realizację skutecznych oraz dostosowanych do specyfiki tego regionu działań marketingowych.

Od niedawna w portfolio Primavera znajdują się także kraje Azji Południowo-Wschodniej – wszystko za sprawą podpisanego porozumienia z Grupą Lazada, wiodącą platformą e-commerce w tej części świata, obecną w sześciu krajach - Indonezji, Malezji, Filipinach, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie.

Dalszy rozwój oferty nie ogranicza się wyłącznie do ekspansji terytorialnej. W planach jest poszerzenie asortymentu eksportowanych na wschód towarów o nowe grupy produktowe. Z uwagi na to, że w systemie cross-border dopuszczalna jest sprzedaż towarów do jednego kilograma, Primavera Parfum – poza kosmetykami - skupi się na trzech nowych grupach – asortymencie dla zwierząt, zabawkach i asortymencie niemowlęcym oraz odżywkach.

Rozwój nowych grup produktowych planowany jest również w sprzedaży krajowej. Firma nawiązała ostatnio współpracę z jedną z rodzimych marek biżuteryjnych. Ponadto już wkrótce Primavera Parfum zacznie współdziałać z globalnym graczem Amazon.

- W pierwszym kwartale tego roku ma wystartować polska odsłona tego serwisu. Będziemy oferować naszym klientom możliwość sprzedaży produktów za jej pośrednictwem. Nasza oferta w tym zakresie będzie również uwzględniać inne rynki europejskie. To będzie kolejny klocek pasujący do naszej układanki, kolejny mocny kanał dotarcia do potencjalnych klientów – dodaje Karasek.

W jego ocenie skuteczne wdrożenie strategii poskutkuje utrzymaniem dotychczasowej, wysokiej dynamiki wzrostu wyników finansowych. Prognozowane obroty na koniec 2021 r. powinny być o 20% wyższe niż w minionym roku. Przyczyni się do tego między innymi intensywny rozwój segmentu dropshippingu. W zeszłym roku w tym systemie wysłano 460 tys. paczek. W tym roku liczba ta ma wzrosnąć do 820 tys. (przy możliwościach logistycznych na poziomie 2,2 mln paczek rocznie). Struktura sprzedaży oraz produktów będzie zbliżona do tej z poprzedniego roku. Kluczem do realizacji prognoz będzie m.in. optymalizacja obsługi klienta, automatyzacja wszystkich zamówień oraz bliższa niż dotychczas współpraca z markami.

Joanna Hamdan 11948 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.