Carlsberg Polska stawia na kobiety

18 stycznia br. stanowisko wiceprezesa ds. sprzedaży w Carlsberg Polska objęła Joanna Glonek. Od 1 lutego do zespołu na stanowisko wiceprezesa ds. marketingu dołączy też Izabela Głodek. Tym samym w zarządzie firmy 4 na 6 osób to kobiety.

Joanna Glonek, wiceprezes ds. sprzedaży, będzie kontynuowała strategię rynkową Carlsberg Polska poprzez m.in. dalsze wzmacnianie kompetencji zespołu, budowanie dostępności portfela marek oraz współpracy z partnerami handlowymi firmy.

Joanna Glonek związana jest z Carlsberg Polska od ponad 20 lat, gdy dołączyła do zespołu Browaru Okocim w Brzesku. Swoje doświadczenie w pracy z klientami budowała na różnych stanowiskach w dziale sprzedaży i Horeca, m.in. jako key account manager. Od listopada 2017 r. pełniła funkcję dyrektora ds. rozwoju rynku. Joanna Glonek zastąpiła w roli wiceprezesa zarządu ds. sprzedaży Mieszka Musiała, który od listopada 2020 r. pełni funkcję prezesa zarządu i dyrektora generalnego.

Izabela Głodek, wiceprezes ds. marketingu, która do zespołu Carlsberg Polska dołączy 1 lutego, ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie zdobyte w czołowych organizacjach branży FMCG. Kierując działem marketingu Carlsberg Polska będzie odpowiedzialna za tworzenie i realizację strategii marketingowych dla wszystkich marek z portfolio firmy. W nowej roli Izabela Głodek zastąpi Wojciecha Żabińskiego, który od 1 stycznia 2021 r. przeszedł do Carlsberg Bułgaria na stanowisko dyrektora generalnego.

Swoją karierę Izabela Głodek rozpoczęła w Pernod Ricard, gdzie zajmowała m.in. stanowisko marketing menedżera marki Wyborowa. W kolejnych latach budowała doświadczenie w branży piwnej, pracując w Grupie Żywiec jako menedżer marki Warka, dyrektor ds. innowacji oraz dyrektor grupy marek. Jest odpowiedzialna za sukces rynkowy marki Żywiec i jej powrót na ścieżkę wzrostu oraz długoletnią strategię innowacji i premiumizacji marki. Następnie jako dyrektor marek premium w Heineken UK z sukcesem rozbudowała portfolio firmy i wzmocniła pozycję marki Birra Moretti. Od września 2019 pełniła rolę członka zarządu i dyrektora marketingu na Polskę i kraje bałtyckie w Coca-Cola Poland Services, odpowiadając za strategię marketingową firmy i rozwój portfolio napojów.

Po tych zmianach, zarząd Carlsberg Polska będzie miał w swoim gronie większość kobiet – cztery panie i dwóch panów.

- Znaczący udział kobiet w zarządzie Carlsberg Polska, 4 na 6 osób, to kolejny dowód kultury różnorodności budowanej w Grupie Carlsberg. Jest to też głos w globalnej dyskusji nt. zwiększania dostępu kobiet do najwyższych stanowisk kierowniczych – podkreśla Mieszko Musiał, prezes zarządu.

Ilona Mrozowska 3966 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.