Otwarte mimo obostrzeń: co o tym sądzą Polacy?

PMR spytał Polaków, co sądzą o protestach różnych branż w związku z zakazem prowadzenia działalności narzuconym, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się pandemii COVID-19 i otwierania się niektórych placówek.

Ostatni rok przed wybuchem pandemii był relatywnie dobrym okresem dla branży HoReCa czy branży fitness. Pojawienie się epidemii COVID-19 w Polsce w marcu 2020 r. było szokiem dla branży i przerwało okres corocznych wzrostów wartości tych rynków  pozostawiając je jednymi z bardziej poszkodowanych branż.
200 dni bez pracy w branży fitness, 175 dni bez gości w lokalach gastronomicznych

Branża fitness, jak podaje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, w związku z restrykcjami wprowadzanymi na wiosnę i jesienią, ma już za sobą ok. 200 dni bez pracy, a w okresie funkcjonowania w reżimie sanitarnym 50% frekwencji. Lokale gastronomiczne, zmuszone ograniczyć funkcjonowanie jedynie do działalności w dowozie, mają za sobą – wg danych ZPP – 175 dni bez gości.

#otwieraMY
Przedłużające się restrykcje, zapowiedzi ich utrzymania oraz coraz bardziej dotkliwe skutki, przybrały formę buntu, których symboliczną nazwą jest #otwieraMY. Niektóre lokale gastronomiczne, mimo panującego zakazu, powróciły do stacjonarnej obsługi klientów. Chęć skorzystania z oferty placówek gastronomicznych na miejscu, mimo trwającego zakazu, deklaruje 31% badanych. W przypadku siłowni czy centrum fitness takie deklaracje składa 15% Polaków.

Jednocześnie aż 45% badanych wyraża pełne poparcie dla przedsiębiorców i dla ich prób otwierania działalności mimo obostrzeń. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez PMR w styczniu 2021 na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski.

Kolejne 37% deklaruje, że rozumie przesłanki protestów, jednak za najważniejszą kwestię uznaje powstrzymanie pandemii. A jedynie 6% badanych uważa, że branże objęte zakazem działalności to nie są usługi pierwszej potrzeby i jako takie powinny pozostać zamknięte do czasu opanowania pandemii. Co ósmy respondent nie ma silnej opinii w tej kwestii.

CZYTAJ TAKŻE: OTWIERAJĄ MIMO ZAKAZÓW. CZY RZĄD ODMÓWI IM POMOCY W RAMACH TARCZY

 

Ilona Mrozowska 3973 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.