Stokrotka: w tym roku 100 nowych sklepów

Prawie 100 nowych sklepów, sprzedaż internetowa, kasy samoobsługowe - sieć Stokrotka podsumowała 2020 r.

Pomimo pandemii, Stokrotka otworzyła w minionym roku 93 nowe sklepy, we wszystkich prowadzonych przez siebie formatach. W centrach dystrybucji, sklepach i lubelskiej centrali utworzono ponad 600 nowych miejsc pracy, tym samym w firmie pracuje łącznie blisko 11 tysięcy osób a sieć liczy już 720 placówek.

- To był chyba najbardziej nieprzewidywalny rok w historii naszej sieci. Pierwsze miesiące przyniosły realizację naszych działań zgodnie z planem, aż przyszedł marzec i koronawirus niemal z dnia na dzień, zmienił reguły gry – mówi Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu Stokrotka. Przyznaje, że jako sieć musieli przede wszystkim zadbać o zapewnienie dostępności podstawowych produktów, na które lawinowo wzrosło zainteresowanie oraz zapewnić bezpieczeństwo klientów i pracowników.

- Kolejnym krokiem była decyzja o przyśpieszeniu uruchomienia sprzedaży internetowej oraz samoobsługowych stanowisk kasowych – mówi Wawryszczuk.

Nowa sytuacja na rynku sprawiła bowiem, że w kwietniu br. Stokrotka uruchomiła e-sklep. Najpierw była to usługa click&collect, czyli odbiór zakupów w wybranym sklepie. Jesienią firma uruchomiła usługę zakupów z dostawą do domu i szybko rozwinęła ten segment sprzedaży, jako bezpieczny i wygodny dla klientów. Już w grudniu e-sklepy Stokrotki działały w 17 miastach w Polsce.

Dynamicznie zwiększyła się także liczba sklepów, gdzie pojawiły się samoobsługowe stanowiska kasowe. Pierwsze instalacje zaczęły się w czerwcu ub. roku, a na koniec 2020 r. można z nich korzystać już w prawie 70 sklepach.

- Mimo wyjątkowo trudnej sytuacji na rynku, wydłużenia się procesów decyzyjnych i inwestycyjnych, oceniam rok 2020 w obszarze organicznego rozwoju jako pozytywny. Pokazaliśmy jako organizacja, że potrafimy szybko i elastycznie funkcjonować w czasach pandemii – uważa Mirosław Wawryszczuk.

Plany Stokrotki na rok 2021 przewidują otwarcie kolejnych ponad 100 nowych sklepów, doskonalenie platformy internetowej i sukcesywne powiększanie ilości miast, gdzie świadczona będzie usługa dostarczania zakupów do domu klienta.

Katarzyna Pierzchała 4176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.