Lidl i Aldi - stawiają na 100% zrównoważonej bawełny

Sieci te zwiększają zawartość zrównoważonej bawełny w tekstyliach marek własnych. Padają konkretne daty.

Sieć Aldi wdraża restrykcyjną politykę zakupową bawełny. Dyskonter deklaruje, że od 2025 r. całkowita ilość bawełny stosowanej do produkcji artykułów marki własnej będzie pochodziła z recyklingu lub posiadała certyfikat zgodny z jednym z międzynarodowych standardów zrównoważonego rozwoju.

Operator przypomina, że konwencjonalna uprawa bawełny niesie ze sobą wiele zagrożeń dla środowiska i ludzi. Jest to roślina delikatna i trudna w hodowli, dlatego wymaga zastosowania dużej ilości chemii rolnej oraz wody. Pestycydy używane do jej uprawy są wyjątkowo toksyczne, a ich bezpośredni kontakt ze skórą może nieść poważne konsekwencje zdrowotne, a nawet prowadzić do śmierci. Szkodliwe substancje w postaci ścieków przenikają do gruntów, zanieczyszczając ekosystem. Natomiast ogromne zużycie wody wpływa na rozregulowanie naturalnej gospodarki wodnej w rejonach upraw. Istotnym problemem jest także zmuszanie dzieci do niewolniczej pracy przy zbiorach.

Już teraz Aldi swoją politykę zakupową przenosi także na relacje z partnerami handlowymi dbając o to, by również oni nie używali bawełny z krajów, w których uprawie i zbiorom towarzyszy naruszanie praw człowieka. Z tego powodu sieć kontraktowo wykluczyła stosowanie bawełny pochodzącej z Uzbekistanu i Turkmenistanu.

– Aby mieć pewność, że oferowane naszym klientom produkty marki własnej spełniają niezbędne wymagania od wszystkich naszych dostawców już na etapie składania oferty przetargowej wymagamy odpowiednich certyfikatów, w tym pozytywnych wyników audytów przeprowadzanych w zakładach produkcyjnych z tak zwanych krajów ryzyka – mówi Katarzyna Bawoł, kierownik ds. jakości i odpowiedzialności przedsiębiorstwa Aldi Polska.

Równoważy i Lidl

W lutym 2020 r. Lidl przystąpił do inicjatywy "Cotton made in Africa" (CmiA). Poprzez uczestnictwo w tej inicjatywie Lidl, jak informuje, działa na rzecz społecznej i ekologicznej produkcji bawełny w Afryce. Sieć zapewnia, że już na początku łańcucha dostaw tekstyliów, surowce, które kupuje do produkcji artykułów własnych marek, mogą być uprawiane i pozyskiwane w bardziej zrównoważony sposób.

Lidl planuje wieloletnie zaangażowanie w tym zakresie, które będzie rozszerzane w nadchodzących latach: operator dąży do tego, aby pozyskiwać 100% zrównoważonej bawełny do produkcji tekstyliów marek własnych do końca 2022 roku. Sieć osiągnie ten cel poprzez partnerstwo z inicjatywą CmiA, jak również poprzez różne certyfikaty, takie jak Global Organic Textile Standard (GOTS) i Organic Content Standard (OCS).

I tak, już od poniedziałku 25 stycznia we wszystkich sklepach Lidl w Polsce w sprzedaży będą dostępne bluzki dziewczęce i chłopięce Lupilu (15,98 zł/2-pak, czyli 7,99 zł za 1 szt.) z certyfikatem CmiA, w różnych wzorach i rozmiarach do wyboru, o zawartości bawełny 100% lub 90%. Pod marką Lupilu – dla najmłodszych, pojawią się również spodnie dresowe dziecięce, o wysokiej zawartości bawełny, również do wyboru różne wzory i rozmiary (19,98 zł/2-pak, czyli 9,99 zł para). Z myślą o młodzieży – w ramach marki Pepperts Lidl proponuje również jegginsy dziewczęce (24,99 zł) lub jeansy dziewczęce (29,99 zł) z certyfikatem CmiA. Wszystkie dostępne produkty z oznaczeniem CmiA, są również dostępne online na lidl-sklep.pl.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.