Mazurska Manufaktura idzie na giełdę

Spółka planuje swój debiut na NewConnect jeszcze w I kwartale br. Ponadto pomimo pandemii COVID-19 i związanych z tym zawirowań na rynku alkoholi, firma wypracowała także dobre wyniki finansowe.

- Sprzedaż netto wyniosła 9,2 mln zł, a zysk operacyjny (EBIT) był na poziomie 1,8 mln zł, co daje bardzo wysoką rentowność operacyjną na poziomie 19,6%. Zysk netto (przed audytem) wyniósł 1,5 mln zł i spółka zamyka swój pierwszy rok działalności na sporym plusie - mówi Marek Stoiński, członek Rady Nadzorczej Mazurskiej Manufaktury i ekspert ds. finansów korporacyjnych.

Z takich wyników, wypracowanych zwłaszcza w okresie niepewnej i bardzo dynamicznej sytuacji gospodarczej, usatysfakcjonowany jest również Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury.

- Pandemia mocno zmieniła koniunkturę, a dzięki temu, że jesteśmy małym, rodzinnym producentem, mieliśmy szansę na szybką reakcję i adaptację do potrzeb rynku. Stąd m.in. rozbudowa portfolio o środki dezynfekujące pod marką MM Hygienic, które pozwoliły na wypracowanie ok. 50 proc. przychodów ze sprzedaży - mówi Jakub Gromek.

Nie można porównać, jak zmieniły się wyniki finansowe firmy r/r, ponieważ spółka rozpoczęła działalność operacyjną na początku 2020 roku, a poprzednio raportowała dane za okres od marca 2019 (moment powołania spółki) do grudnia 2019.

Na dobrych wynikach spółka nie poprzestaje i na nadchodzące miesiące ma ambitne plany. Najważniejsze z nich to debiut na NewConnect, planowany jeszcze w I kwartale 2021 roku, a także reaktywacja legendarnego na Warmii i Mazurach piwa Jurand, produkowanego historycznie w Browarze w Szczytnie, którego Mazurska Manufaktura jest właścicielem.

- Planujemy nie tylko powrót produkcji Juranda do źródeł, ale także wdrożenie w tym zakresie innowacji. Z końcem grudnia, po otrzymaniu promesy z banku, złożyliśmy wniosek o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, poddziałanie 3.2.2. Kredyt na innowacje technologiczne. Zgodnie z naszym założeniem, odpady będące wynikiem procesu produkcji zostaną w całości przekształcone na granulat białkowy, stanowiący jakościową paszę dla zwierząt gospodarczych - dodaje Jakub Gromek.

Finał rewitalizacji Browaru to także jeden z celów na 2021 rok. Część środków na prace remontowe zostały pozyskane w ostatnim kwartale 2020 roku w ramach rekordowej pod kątem wysokości finansowania emisji crowdinvestingowej na kwotę niemal 4,4 mln zł.

Mazurska Manufaktura to rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym, ponad 100-letnim browarze w Szczytnie. Spółka specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium. Wśród jej flagowych produktów znajduje się wódka Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódka z Mazur stanowiąca wizytówkę regionu oraz serię kraftowych nalewek. Spółka rozwija także markę MM Hygienic, pod którą dostępna jest seria środków do dezynfekcji.

Joanna Hamdan 11972 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.