Aplikacja Netto+ działa już w Polsce

Tym samym Netto ma dwie aplikacje mobilne skierowane do klientów.

Aplikacja „Netto+” została wprowadzona, aby pomóc klientom w usprawnieniu zakupów i dotarciu do gazetki sieci.

Najpierw oferowana była wyłącznie na rynku duńskim, skąd wywodzi się należąca do Salling Group sieć. W naszym kraju dostępna jest od października 2020 r.

Aplikacja - jak tłumaczy operator - ma cztery funkcje pozwalające m.in. na śledzenie najnowszych promocji oraz lokalizację najbliższych sklepów Netto. Umożliwia także sporządzenie listy zakupów. - Jest to niezwykle proste dzięki wbudowanym podpowiedziom, a sama lista może zostać udostępniona np. rodzinie. Z kolei skaner kodów kreskowych pozwala na szybkie sprawdzenie ceny każdego produktu - tłumaczy Joanna Wesołowska, digital managerw Netto Polska.

Ponadto dwa lata temu duńska sieć uruchomiła na naszym rynku aplikację "Nie marnujemy żywności".

- Każdy jej użytkownik ma szansę na podjęcie realnej walki z marnowaniem żywności i szybkie sprawdzanie bieżącej oferty z przecenionym asortymentem w Netto. Aplikacja w czasie rzeczywistym monitoruje stany takich produktów i pokazuje je użytkownikom. Artykuły dostępne są w sklepach Netto w specjalnych skrzynkach oznakowanych hasłem "Stop. Nie marnujemy żywności" - mówi Joanna Wesołowska.

Aplikacja została stworzona przez programistów w Danii we współpracy z duńskim bankiem żywnościowym Fødevarebanken. Sprawdziła się na tamtejszym rynku, przyczyniając się do propagowania wśród konsumentów idei zmniejszenia marnotrawstwa żywności, poprzez obniżanie cen na uszkodzone produkty lub żywność, której data ważności zbliża się ku końcowi. W Danii z aplikacji „Mad Skal Spices” (tak brzmi duńska nazwa) korzystają liczni klienci nie tylko Netto, ale także innych sieci handlowych i lokalnych sklepów.

Użytkownicy tej aplikacji mogą także łatwo odnaleźć sklep spożywczy w sąsiedztwie. Rozwiązanie to pierwotnie dotyczyło sklepów Netto, jednak teraz każdy sklep sieciowy lub inny może przyłączyć się do tej inicjatywy, tworząc swój profil w aplikacji i na bieżąco udostępniając informacje o przecenionych produktach.

Obie aplikacje można pobrać bezpłatnie zarówno z AppStore’a, jak i z Google Play Store’a.

Netto to sieć wywodząca się z Danii, należąca do Salling Group. Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 r. w Szczecinie. Obecnie, po 25 latach od rozpoczęcia działalności w Polsce, Netto ma prawie 400 sklepów oraz trzy magazyny dystrybucyjne. Dzięki umowie zawartej z właścicielem sieci Tesco w czerwcu 2020 r., Netto przejmie całą polską działalność tej marki, co sprawi, że w portfolio Netto pojawi się o ok. 300 dodatkowych sklepów i dwa centra dystrybucji.

Joanna Hamdan 11972 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.