Everli: e-zakupy są wybawieniem dla wielu osób

- W 2020 r. weszliśmy do 13 nowych miast, czyniąc usługę dostępną dla ok. 8 mln mieszkańców Polski i 17 miejscowości. Nawiązaliśmy również nowe współprace, m.in. z Carrefourem, Kauflandem i siecią Spar - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli.

Handel Extra: Everli zajmuje się fizyczną realizacją zakupów produktów FMCG zamówionych za pośrednictwem platformy Everli z dużych sieci handlowych takich jak: Auchan, Biedronka, Carrefour czy Lidl. Jakich jeszcze?

Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli: Obok Auchan, Biedronki, Carrefour czy Lidla sieci, naszymi partnerami zostali również Kaufland i Spar.

Mamy kilka różnych modeli współpracy z sieciami, ostateczny model ustalamy indywidualnie z każdym partnerem, co ma też odzwierciedlenie w opisach sklepów umieszczonych na naszej stronie.

Everli jest też nową platformą reklamową dla marek FMCG, których produkty sprzedawane są za jej pośrednictwem. Środowisko marketplace pozwala na precyzyjne dotarcie z komunikatem do osób o wysokiej intencji zakupu.

Czy Everli bierze pod uwagę sytuację, w której to mały, niezależny sklep zwraca się z prośbą o taką współpracę?

Nasza strategia zakłada pozyskanie jak największej ilości dużych partnerów posiadających placówki w różnych miastach Polski. W ten sposób jesteśmy w stanie szybko rozszerzać dostępną ofertę dla jak największej grupy naszych klientów. Z każdym partnerem integrujemy się technologicznie, aby oferta widoczna dla klientów była tożsama z ofertą placówki. Jesteśmy jednak otwarci na współpracę z małymi sieciami, jeśli tylko będzie to technicznie możliwe, a w przyszłości pragniemy poszerzać ofertę także o małe lokalne sklepy.

Jakie warunki musiałby spełnić pojedynczy sklep, aby przystąpić do współpracy z Everli?

Najważniejsze, aby posiadał aktualizowaną na bieżąco bazę danych dostępnych produktów oraz poprawną integrację takiego katalogu z naszymi systemami. Wszystkie pozostałe aspekty są zawsze rozpatrywane indywidualnie.

Czy w sytuacji, gdy duże sieciowe sklepy stacjonarne, np. Biedronka, Żabka, Carrefour, Auchan - samodzielnie uruchamiają e-sprzedaż? Usługi oferowane przez Everli nadal cieszą się popularnością?

Przez internet kupujemy już niemal wszystko, żywność również. Uruchomienie sprzedaży internetowej w dużych, sieciowych sklepach stacjonarnych to naturalne następstwo zmian, które zaszły w branży e-grocery oraz w całym e-commerce. Nie zmniejsza to jednak zainteresowania usługami platform takich jak Everli, ponieważ nie kanibalizujemy się nawzajem, a uzupełniamy. Sieci sklepów, które uruchamiają własne dostawy, współpracują również z nami i zyskują kolejne kanały sprzedaży. My natomiast wzbogacamy się o kolejny sklep, w którym za naszym pośrednictwem można zrobić zakupy.

Nowe współprace to również więcej produktów w portfolio. Klient, chcąc zrobić zakupy przez internet, wchodzi na naszą platformę i wybiera gdzie chce zrobić zakupy spośród różnych sklepów, co jest szybsze i wygodniejsze. Następnie, zakupy dostarczane są samochodem przez szopera – nie zgniotą się w dostawie rowerowej czy skuterowej, nie trzeba się martwić o limit wagowy i w końcu – nie trzeba nosić ciężkich zakupów i stać w kolejkach. Są to wyróżniki, na których klientom zależy.

Jakie produkty spożywcze zamawiane są najczęściej przez Everli? Ile wynosi średni koszyk zakupowy?

Klienci kupują najczęściej nabiał i jaja (17% wartości koszyka). Niewiele mniejszy udział mają produkty suche typu ryż, makaron, kasza, mąka czy cukier, które pozostają dłużej przydatne do spożycia, co jest istotne z racji ograniczeń związanych z wychodzeniem z domu (16%). Równie często kupowane są owoce i warzywa. Do 13% wzrósł udział świeżego mięsa i wędlin. Średnio koszyk zakupowy wynosi obecnie ponad 200 zł i powiększył się, porównując obecną sytuację z początkiem pandemii. Polacy chętniej robią większe zakupy, cotygodniowe.

Jak duża jest średnia wieku konsumentów zamawiających przez Everli?Jak to jest z seniorami?

Świadczymy usługi dla różnych grup wiekowych, jednak ciężko wskazać dokładną liczbę jako średnią, ponieważ w większości analiz posługujemy się przedziałami. Połowę naszych klientów stanowią osoby w wieku 25-45 lat. Seniorzy (65+) to około 15% wszystkich osób korzystających z naszego serwisu. Dla seniorów, już w trakcie pierwszej fali pandemii wprowadziliśmy darmową dostawę, w celu zadbania o ich bezpieczeństwo oraz przełamanie obaw przed zakupami online.

Pandemia sprawiła, że zainteresowanie usługami Everli rośnie? Jaki to będzie rok?

Tak, zainteresowanie usługą Everli wzrosło. W błyskawicznym tempie musieliśmy dostosować się do gwałtownie rosnącego popytu i jednocześnie zadbać o jakość świadczonej usługi. Zdarzały się dni, w których liczba rejestracji rosła średnio o 1000%. Śmiało mogę stwierdzić, że rok 2020 był rokiem rozwoju - w ciągu kilku ostatnich miesięcy weszliśmy do 13 nowych miast, czyniąc usługę dostępną dla ok. 8 milionów mieszkańców Polski i 17 miejscowości. Nawiązaliśmy również nowe współprace partnerskie, m.in. z Carrefourem, Kauflandem i siecią Spar oraz wdrożyliśmy PLUS – abonament na zakupy, który daje możliwość zoptymalizowania kosztów dostawy przy regularnych zamówieniach.

Plany na 2021 rok to: następne współprace partnerskie, Everli w kolejnych miastach Polski, myślimy również o wejściu na kolejny rynek zagraniczny.

W obecnym czasie, gdy wszyscy mamy za sobą pierwszą falę koronawirusa, a druga jest z nami w pełni, zakupy spożywcze przez internet są wybawieniem dla wielu osób. Ta opcja jest wygodna, klienci nie muszą stać w kolejkach do kasy czy korkach jadąc do sklepu, istotna jest także szybkość dostaw. Najważniejszym powodem jest jednak bezpieczeństwo oraz omijanie skupisk ludzkich. Z naszych obserwacji wynika, że osoby, które sceptycznie podchodziły do e-grocery, w ciągu ostatnich miesięcy zmieniły zdanie, a osoby, które skorzystały z usługi Everli w czasie lockdownu w większości zostali z nami również później, po lockdownie.

Mam poczucie, że koronawirus zwiększył świadomość klientów – duża część konsumentów przezwyciężyła swoje wcześniejsze bariery, przekonała się do tego sposobu robienia zakupów i deklaruje, że będzie to kontynuować.

Ilona Mrozowska 3971 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.