Grupa Maxima otwiera w Polsce e-sklep spożywczy

Grupa Maxima, właściciel sieci sklepów Stokrotka, uruchomi w Polsce internetowy sklep spożywczy Barbora, który w krajach bałtyckich jest największym operatorem e-handlu żywnością oraz artykułami codziennego użytku.

Grupa Maxima, w Polsce właściciel sieci sklepów Stokrotka, w 2020 r. w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na szybkie dostawy artykułów spożywczych spowodowanym pandemią, otworzyła nowe centra dystrybucyjne na Litwie, Łotwie i w Estonii, a także znacząco zwiększyła swój zespół. Sprawdzony model biznesowy, który wpłynął na sukces firmy w krajach bałtyckich, zostanie zaimplementowany również na polskim rynku.

Prezesem nowo utworzonej spółki Barbora.pl zostanie Andrius Jurgelevičius, który jest związany z firmą od początku jej działalności i obecnie pełni w niej funkcję dyrektora handlowego.

– Zamierzamy wprowadzić na polski rynek to, co do tej pory zbudowaliśmy, wnikliwie przetestowaliśmy oraz udoskonaliliśmy w krajach bałtyckich, czyli wysoką jakość, szybką i wygodną dostawę produktów oraz prokliencką obsługę - mówi Andrius Jurgelevičius. - W ubiegłym roku przechodziliśmy niezwykle dynamiczny rozwój, wprowadziliśmy wiele zmian, które pozwoliły nam znacząco zwiększyć nasze możliwości i sprostać potrzebom szybko rosnącej bazy klientów. Nigdy nie ukrywaliśmy naszych ambicji związanych z ekspansją na inne rynki. Dlatego też, mając poczucie, że staliśmy się wystarczająco silni, zdecydowaliśmy się na uruchomienie naszej działalności w Polsce. Widzimy szereg podobieństw między rynkiem polskim i litewskim, dlatego doświadczenie zdobyte na rodzimym rynku chcielibyśmy wykorzystać także do rozwoju branży e-commerce w Polsce – tłumaczy prezes Barbora.

Sklep online Barbora.pl zaoferuje polskim klientom szeroki asortyment produktów spożywczych oraz artykułów codziennego użytku - jak zapewnia Grupa Maxima - w konkurencyjnej cenie. Jako pierwsi z zakupów online i szybkiej dostawy będą mogli skorzystać mieszkańcy Warszawy.

Strategicznym partnerem Barbory i głównym dostawcą towarów w Polsce będzie sieć Stokrotka, zarządzana przez Grupę Maxima. Spółka będzie również poszukiwać lokalnych dostawców, którzy mogą zaoferować klientom ciekawe produkty regionalne w różnych kategoriach.

Otwarcie sklepu Barbora w Polsce wiąże się także z powstaniem nowych miejsc pracy. Planowane jest zatrudnienie prawie 500 osób – począwszy od pracowników administracyjnych i obsługi, po kurierów oraz dostawców. Spółka oferuje dobre warunki pracy, konkurencyjne wynagrodzenie rosnące wraz z wynikami sprzedażowymi oraz możliwość awansów wewnątrz struktury firmy.

Barbora, to największy internetowy sklep spożywczy w krajach bałtyckich. Spółka należy do Grupy Maxima, która w Polsce jest właścicielem sklepów Stokrotka. Swoją działalność e-sklep Barbora rozpoczął na Litwie w 2014 r. W 2018 r. e-sklep pojawił się na Łotwie i w Estonii. Obroty spółki Barbora w 2019 r. wyniosły 50 mln euro, a
w pierwszej połowie 2020 r. zanotowały ponad dwukrotny wzrost r/r.

To dlatego w 2020r. Barbora wdrożyła zakrojony na szeroką skalę plan rozwoju na rynkach lokalnych.

Ilona Mrozowska 3910 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.