Biedronka ułatwia segregację odpadów
Pod nazwą SegregAkcja Biedronka wprowadza nowe oznaczenia na opakowaniach swoich produktów.
- 12, styczeń 2021, 11:40
-
( red. )
-
Handel - dyskonty
Biedronka stopniowo wprowadza piktogramy segregacji na opakowaniach produktów swoich marek własnych. Opakowania są opatrzone odpowiednim oznaczeniem, informującym o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy.
Jak informuje Biedronka, jej sklepy codziennie odwiedzają ponad 4 miliony klientów.
– Wielu z nich kupuje produkty marek własnych, dostępne w naszej sieci. Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska – Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.
– Odpowiednia gospodarka odpadami zaczyna się od konsumentów. Dlatego wprowadzenie przez Biedronkę piktogramów segregacji na produktach marek własnych to inicjatywa realnie kształtująca ekologiczne postawy wśród klientów sieci – dodaje Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopolu Organizacji Odzysku Opakowań.
Proces umieszczania kolorowych piktogramów na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki rozpoczął się w maju 2020 r. od opakowania Chipsów marki TOP. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 600 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, posiadających takie oznaczenia. Dzięki piktogramom klienci sieci mogą z łatwością sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie. Gdy poszczególne jego części składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.
Żeby uzmysłowić sobie, jak dużą zmianę może przynieść to rozwiązanie, wystarczy przykład jogurtów FruVita. Miesięcznie do sklepów Biedronka trafia ich ponad 810 tysięcy w każdym ze smaków. Łączna waga opakowań każdego z nich to ponad 11 kilogramów. Gdyby każdy z konsumentów zastosował odpowiednią segregację opakowania tego produktu, umożliwiłoby to odzyskanie 9 kilogramów materiałów.
Komentarze