Maspex kontra FoodCare: firmy znów spotykają się w sądzie

Tym razem poszło o napój energetyczny Ngine, produkowany przez FoodCare. Wcześniej FoodCare i Maspex, latami spierali się w sądzie o prawa do marki Tiger.

8 stycznia 2021 r. Sąd Okręgowy w Krakowie wydał wyrok nakazujący firmie FoodCare zaniechania wytwarzania, oferowania, wprowadzania do obrotu, importu lub eksportu oraz reklamy i promocji napojów Ngine (również pod oznaczeniami „N-Gine”, „N’Gine”)  w opakowaniach – puszkach o poj. 250 ml., które zostały przez FoodCare upodobnione do opakowań napojów Tiger. Dodatkowo FoodCare ma opublikować przeprosiny w dwóch dziennikach prasowych na rzecz konsumentów i dystrybutora napojów Tiger za dopuszczenie się  czynów nieuczciwej konkurencji.

To wyrok w sprawie, która toczyła się przed sądem od jesieni 2018 r. Wówczas Maspex zauważył, że spółka FoodCare wytwarza i wprowadza na rynek napoje w opakowaniach łudzącą podobnych do opakowań napojów energetyzujących Tiger.

Sąd przyznał rację Maspexowi i uznał, że opakowania  napoju Ngine od 2016 r. z późniejszymi modyfikacjami, zostały zbytnio upodobnione i zbliżone do opakowań napoju Tiger. Sąd ocenił, że takie podobieństwo rodzi ryzyko skojarzenia produktów ze sobą, konfuzji wśród konsumentów oraz „zlania” się obu produktów na półkach. Tym samym uznał, że FoodCare dopuścił się czynów nieuczciwej konkurencji, posługując się wprowadzającym w błąd co do pochodzenia towaru opakowaniem napoju Ngine oraz naruszając dobre obyczaje w obrocie gospodarczym oraz interes konkurencyjnego przedsiębiorcy.

- To bardzo ważny wyrok, który potwierdza, że bezprawne działania w biznesie nie mogą być tolerowane. Firma FoodCare w naszej ocenie świadomie upodabniała opakowania napoju NGine do opakowania rozpoznawalnej i renomowanej marki Tiger, a co za tym idzie korzystała z dorobku naszej firmy - powiedziała Magdalena Rohde-Krempa, dyrektor generalny business unit beverages Grupy Maspex.

Wyrok sądu jest nieprawomocny.

To nie pierwszy raz kiedy obie firmy spotkały się w sądzie. Przypomnijmy, że na podstawie podpisanej na początku listopada 2010 r. umowy z Fundacją "Równe szanse” (reprezentującej Dariusza Michalczewskiego) Maspex otrzymał licencję na możliwość korzystania z oznaczenia "Tiger" i wykorzystywania wizerunku Michalczewskiego w promocji napoju energetycznego pod tą marką. Konflikt polegał na tym, że prawa do marki Tiger przypisywała sobie właśnie firma FoodCare. Ostatecznie sąd zakazał firmie FoodCare produkcji, promocji i sprzedaży produktów zawierających oznaczenie Tiger. 

Ilona Mrozowska 3910 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.