Sezon e-wyprzedaży zaczął się wcześniej i potrwa dłużej

W tym roku e-wyprzedaże rozpoczęły się 10 dni wcześniej niż zazwyczaj, ale są równie intensywne jak zawsze.

Polacy na stałe upodobali sobie zimowe wyprzedaże, a tegoroczny peak to bardzo ważny czas dla sklepów i marek, które wraz z nim chcą wyprzedać zalegający asortyment, odrobić straty i przede wszystkim - zrobić miejsce na nowe kolekcje. Platforma Domodi.pl postanowiła sprawdzić, co najchętniej wybierali Polacy w trakcie pierwszych 14 dni e-wyprzedaży.

Domodi.pl to polska platforma modowa, na której użytkownicy mogą wyszukać interesujący ich asortyment z oferty udostępnianej przez znane i lubiane w kraju marki i sklepy. W 2020 r. średnia miesięczna liczba użytkowników odwiedzających serwis  wyniosła blisko pięć milionów. Platforma na bieżąco monitoruje to, co klika się najchętniej. Tak  samo było z pierwszymi tygodniami zimowych wyprzedaży (18.12.20–01.01.21).

Lockdown nie zatrzymał Polaków w domach. Zimowe spacery i piesze wycieczki zdominowały okres między świętami. Tym samym nie dziwi fakt, że w top 5 najchętniej wybieranych produktów znalazły się kurtki damskie oraz męskie, a także swetry. Wśród tych pierwszych najczęściej klikanymi były puchowe i pikowane modele, w monokolorze oraz te metaliczne. Mężczyźni wybierali najchętniej kurtki pikowane i zimowe. Panowie także stawiali na monokolor, ale również na drukowane napisy oraz deseń moro. Wśród swetrów najchętniej wybierane były te, o kroju oversize oraz golfy.

– W ostatnich kilku tygodniach ruch na naszej platformie jest bardzo intensywny - widać, że ten peak zakupy nadal pozostaje istotnym dla konsumentów. Użytkownicy codziennie przeglądają setki ofert poszukując tej, idealnej dla siebie, a my staramy się ułatwić im ten proces usprawniając działanie serwisu i jasno komunikując miejsca, w których znajdą przecenione produkty – mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi.

Wśród  modowych wyborów w top 5 utrzymują się, niezależnie od pory roku, sukienki. W omawianym okresie najchętniej wybieranymi były kategorie sukni wieczorowych, a także modele midi i maxi. Wśród kolorów użytkowniczki stawiały na jednolite, stonowane barwy oraz wzór kwiatowy, a najchętniej wybieranymi stylami były casual, elegant i boho.

A co na nogi?

Od początku marcowego lockdownu obuwie sportowe notuje bardzo wysoką sprzedaż. Niezmiennie było także w pierwszych tygodniach wyprzedaży, gdzie zarówno modele damskie, jak  i męskie stanowiły wysoki odsetek klikalności na platformie Domodi.pl. Panie stawiały na klasyczne, casualowe modele, a Panowie wybierali obuwie do biegania lub koszykówki.

W top 5 najchętniej wybieranych produktów znalazły się także botki damskie wiązane i na obcasie, przeważnie wykonane ze skóry. Wśród kozaków damskich najczęściej uwagę kupujących zwracały modele na obcasie. A podium zamknęły buty zimowe męskie, a wśród nich trapery i śniegowce wykonane ze skóry czy nubuku.

Tanio, coraz taniej

Choć to dopiero 3,5 tygodnia okresu wyprzedaży, to ceny osiągnęły już miejscami obniżkę do -60% i będą stale się pogłębiać. Niewiadomą pozostaje fakt, czy sklepy stacjonarne w galeriach handlowych zostaną otwarte 18 stycznia. Jeśli nie – możemy spodziewać się zdecydowanego  natężenia promocji i komunikacji z nią związanej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.