Buh stał się faktem

Piwo konopne - flagowy produkt spółki "Przyjazne Państwo" stworzonej przez Janusza Palikota, Kubę Wojewódzkiego i Tomasza Czechowskiego właśnie trafia na półki w sklepach sieci Żabka w całej Polsce.

– Pierwsza partia piwa Buh właśnie zjechała z taśmy produkcyjnej! Popularność suszu konopnego ostatnio błyskawicznie rośnie wśród konsumentów i nie można się temu dziwić. Ilość zastosowań konopi siewnych liczy się już w setkach: od właściwości leczniczych, przez smakowe, po branżę tekstylną. My postanowiliśmy połączyć konopie z produktem, który też przeżywał ostatnio rewolucję i namieszał w branży: piwo kraftowe. Sieć Żabka Polska to ponad 6,5 tysiąca sklepów na terenie całej Polski. To świetny start na premierę Buha – powiedział Janusz Palikot, prezes spółki Przyjazne Państwo.

Wariant piwa Buh dostępny w Żabce zawiera 5% alkoholu, zaś Pils, który swoją premierę będzie miał za kilka tygodni, to 5,4% alkoholu. Za receptury odpowiada piwowar związany od lat z Browarem Tenczynek – Sebastian Jabłoński. Cena detaliczna za 0,5-l butelkę wynosi 8,99 zł. 

– Buh to piwo w stylu Ale, w którym mieszanka chmieli daje odpowiednie aromaty. Mamy tu polską Marynkę i klasyczny dla Anglii chmiel East Kent Golding. Do tego naturalny susz konopny najwyższej jakości oraz kilka autorskich tricków, które są już naszą tajemnicą, a wpływają na smakowe walory piwa – dodaje Sebastian Jabłoński. 

Wydruk etykiet na butelki piwa Buh, zrealizowano przy współpracy z firmą Grafpol B.M. Meszkes z Bydgoszczy, kapslami zajęły Promet, a kartonami – Janmar Centrum. Autorem projektu jest Tomasz Waciak Wójcik, wieloletni dyrektor artystyczny „Playboy”.

W najbliższych tygodniach Buh będzie dostępny także w sklepie firmowym Browaru Tenczynek.

Ambasadorką projektu została aktorka Katarzyna Warnke, którą zobaczymy na kreacjach reklamowych. 7 stycznia ruszyła także ogólnopolska kampania promocyjna, która obejmie telewizję, outdoor i internet.

Założyciele Przyjaznego Państwa zapowiadali produkcję Buha jeszcze w październiku 2020 roku. Produkcja piwa realizowana jest w Browarze Tenczynek, należącym do Janusza Palikota.

Więcej o projekcie TUTAJ.

Joanna Hamdan 11823 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.