Answear.com wystartowało na giełdzie

Platforma internetowa zajmująca się sprzedażą odzieży, obuwia i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn i dzieci zadebiutowała na GPW.

Po starcie notowań kurs akcji Answear.com ruszył w górę. Na otwarciu wyniósł 29,9 zł, czyli wzrósł o 19,6%. Po półgodzinie handlu akcje debiutanta kosztowały już niemal 38 zł, czyli o niemal 52% więcej niż wynosił kurs odniesienia (25 zł). W następnych dwóch godzinach nieco staniały, i tak jednak odnotowując 34,4-proc. wzrost.

Przypomnijmy, że Answear.com poinformowała na początku grudnia w prospekcie emisyjnym, że chce pozyskać z emisji nowych akcji ok. 65 mln zł netto na dalszy rozwój, a łączna wartość oferty publicznej może wynieść do 159 mln zł.

Ostatecznie niedawna oferta publiczna objęła akcje nowej emisji o wartości około 45 mln zł, a całe IPO łącznie z akcjami sprzedawanymi przez dotychczasowych akcjonariuszy sięgnęło ponad 80 mln zł. Cena akcji w ofercie publicznej Answear została ustalona na 25 zł.

Ze wstępnych szacunków spółki wynika, że przychody według sprawozdawczości MSSF wzrosły w czwartym kwartale 2020 roku o 37%., do 144 mln zł. Przychody za cały zeszły rok są wyższe rdr o 31% i sięgają 408 mln zł.
Sprzedaż online w czwartym kwartale 2020 roku wzrosła o 42%, do 159 mln zł, a za cały 2020 rok wyniosła 433 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 33%.
 
– Lwią część [pozyskanej – red.] kwoty zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej oraz wydatki marketingowe. W planach mamy też wydatki na rozwój działalności na nowych rynkach, rozwój marki własnej oraz inwestycje w infrastrukturę magazynową oraz IT – powiedział po publikacji prospektu Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.
 
Z prospektu wynika, że 25 mln zł Answear zamierza przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej (do 500 marek i 150 tys. produktów), a 5 mln zł planuje wydać na rozwój marki własnej Answear Lab. Docelowo udział marki własnej w całości przychodów powinien wzrosnąć do około 15%. Spółka chce przeznaczyć 20 mln zł na wydatki marketingowe na rynkach, na których obecnie działa. Jak poinformowała, wzrost nakładów powinien przyczynić się do wzrostu przychodów na dotychczasowych rynkach o minimum kilkanaście procent rdr.
 
10 mln zł zostanie przeznaczone na rozwój działalności na nowych rynkach. Plany obejmują wejście platformy do: Rosji, Kazachstanu, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Mołdawii oraz Bośni i Hercegowiny.
 
Z kolei 5 mln zł spółka chce wydać na inwestycje w rozwój infrastruktury magazynowej oraz IT.
Jak podano w prospekcie, środki pozyskane z oferty zostaną wykorzystane w latach 2021-2022. W przypadku braku wpływów z emisji nowych akcji lub uzyskania wpływów niższych niż zaplanowane, spółka dostosuje tempo rozwoju do możliwości finansowych wynikających z generowanych przepływów pieniężnych.
 
Answear.com to platforma sprzedaży online mody damskiej, męskiej i dziecięcej. Oferuje ubrania i dodatki ponad 300 znanych światowych marek, takich jak np. Tommy Hilfiger, Guess, Pinko, DKNY, Adidas, Nike, Puma, New Balance, Mango, Vero Moda.

Answear.com ma siedzibę w Krakowie, działa od 2011 r. Platforma jest obecna nie tylko w Polsce, ale również w sześciu innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Ukrainie, w Rumunii i Bułgarii. 

(PAP Biznes/komunikat spółki/maw)

Magdalena Weiss 2912 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.