Empik umacnia się na pozycji lidera sprzedaży wielokanałowej

15 nowych sklepów, w sumie 289 otwartych salonów w całej Polsce - z takim wynikiem marka zakończyła rok 2020, utrzymując tym samym tempo ekspansji określone na lata 2019-2023.

W ub.r. Empik skoncentrował się na zagęszczeniu liczby salonów w dużych miastach, równolegle rozwijając sieć o mniejsze miejscowości (powyżej 15 tys. mieszkańców), w których dotychczas nie był obecny lub posiadał pojedyncze sklepy.

- Szczególny potencjał widzimy w lokalizacjach w parkach handlowych, a w dużych miastach również bezpośrednio przy ulicach. Jednocześnie nadal stale bierzemy pod uwagę większe obiekty handlowe. Odpowiednio do lokalizacji dopasowujemy wypracowane i sprawdzone już formaty naszych sklepów, tj. standardowy – powyżej 250 mkw., oraz mały – od 150 do 200 mkw. W 2021 roku chcemy też zwiększyć o cztery liczbę salonów w nowoczesnym formacie Future Store - mówi Cezary Kupiec, dyrektor operacyjny Empiku.

Tylko od 25 listopada do 17 grudnia marka zainaugurowała swoją obecność m.in. w Łęcznej, Nysie i Ostrołęce, otworzyła też kolejne punkty w Wałbrzychu oraz Mławie. Ponadto w 2020 r. Empik zawitał do Jawora i Piastowa (luty), Otwocka, Kołobrzegu i Chojnic (maj), Ząbek (październik) oraz Strzelec Opolskich (listopad).
 
Ponadto w ub.r. zespół Data Science Empiku opracował i wdrożył innowacyjny model, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych lokalizacjach. 2021 rok przyniesie otwarcia pierwszych salonów, które pojawią się w miejscach wytypowanych przy pomocy zaawansowanych algorytmów. Jak podkreślają przedstawiciele Empiku – zaawansowana analiza pozwala zoptymalizować inwestycje w nowe salony, zwiększając efektywność rozwoju.
 
Ten autorski model dostarcza rekomendacji i pomaga zidentyfikować sklepy o wysokim potencjale i wydajności, analizując szereg zależności i moc predykcyjną. Bierze pod uwagę kilkaset czynników – zarówno wewnętrznych, m.in. historię wyników poszczególnych formatów sklepów – oraz zewnętrznych, jak np. dane demograficzne czy geolokalizacyjne. Projekt jest obecnie w fazie pilotażu, jednak już teraz pozwala na oszacowanie danych z dokładnością wyższą o 35% niż w ramach stosowanych wcześniej procesów. Z tego typu pionierskich rozwiązań data science korzystają także pozostałe działy firmy.
 
Nowe salony to nie tylko rozwiązania, które mają zapewnić wygodny dostęp do kultury i rozrywki. Stanowią także zagęszczenie mapy odbioru bezpłatnych zamówień i rezerwacji z Empik.com. W 2020 roku platforma intensywnie się rozwijała. Notowała dwu-, a nawet trzycyfrowe wzrosty, a oferta przekroczyła w sumie 2,5 miliona produktów – nie tylko w modelu sprzedaży własnej, ale również via marketplace. Na Empik.com operuje już ponad 1600 sprzedawców zewnętrznych w 16 kategoriach produktowych. W ramach Dom i Ogród w ostatnim kwartale pojawiła się Strefa Design by Empik, czyli nowa przestrzeń online z najciekawszą ofertą polskiego i zagranicznego wzornictwa – od ceramiki, przez akcesoria modowe, biżuterię i pomysłowe propozycje prezentowe, po stylowe AGD.

- Stale pracujemy nad rozwiązaniami, które mają jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i preferencje współczesnych konsumentów. Pandemia utwierdziła nas w przekonaniu, że najlepszą drogą do tego celu jest omnichannel. Dlatego też ekspansji sieci stacjonarnej towarzyszy rozwój Empik.com i ścisła integracja obu kanałów, widoczna w praktyce w postaci m.in. usługi ekspresowej rezerwacji czy Premium Pay&Go - zapewnia Cezary Kupiec.

Tym samym uruchomiona w grudniu w ponad 40 salonach usługa Premium Pay&Go, stanowi kolejny istotny krok, postawiony przez Empik w 2020 roku. Dzięki niej można skanować produkty przy półkach w sklepie stacjonarnym i opłacać je w pełni samodzielnie z poziomu aplikacji mobilnej, bez konieczności podchodzenia do kasy.
 
Jak informuje sieć w 2021 roku otworzy ok. 20 nowych salonów i 10 sklepów Papiernik by Empik.
 
Joanna Hamdan 11783 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.