Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Pinta warzy coraz więcej złotego trunku

W 2020 roku była to rekordowa w historii tego rzemieślniczego browaru ilość - ponad 21 000 hektolitrów.

Oznacza to wzrost o 14% w porównaniu do 2019 roku. Ponadto w 2021 roku, w którym Pinta obchodzi 10-lecie swojej działalności, moce produkcyjne browaru mają być zwiększone w szczycie sezonu do 30 000 hektolitrów, żeby w pełni zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na kraftowe piwa z Wieprza.

- Mimo ograniczeń spowodowanych pandemią maksymalnie wykorzystaliśmy nasze obecne moce produkcyjne i przygotowaliśmy browar do zwiększenia produkcji w roku 2021- mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru Pinta.

W 2020 roku w browarze stanęły 4 dodatkowe zbiorniki i nowa linia do rozlewu piw w puszkach. Dzięki tej ostatniej pionierzy piwnej rewolucji w Polsce ponad 6-krotnie zwiększyli swoją produkcję piw w puszkach, co ze względu na popularność puszki w dystrybucji międzynarodowej przełożyło się też na 4-krotny wzrost eksportu piw Pinty.

Także dwa lockdowny, które uderzyły w polską gastronomię, nie przeszkodziły Pincie w utrzymaniu produkcji piw w beczkach na poziomie z 2019 roku, a liczba lokali, które biorą udział w piwnej akcji "Pinta Miesiąca" (co miesiąc inne kraftowe piwo z Pinty) wzrosła ze 113 w 2019 roku do 140 w 2020 roku. Jak zapewnia browar z Wieprza ogólna sprzedaż Pinty była mocno napędzana nowościami, których w 2020 roku było aż 65. Zaledwie 28 piw było już warzonych w poprzednich latach. Do ich chmielenia Pinta zużyła prawie 16 ton chmielu z Europy, USA, Australii i Nowej Zelandii. Flagowym piwem Pinty, z jedną piątą udziału w sprzedaży browaru, pozostał intensywnie nachmielony "Atak Chmielu", pierwsze piwo piwnej rewolucji w Polsce. Jak informuje Pinta niemal 80% jej produkcji stanowiły piwa z rodziny ale (górnej fermentacji), 13% - lagery (dolnej fermentacji), a niemal 8% - stale zyskujące na popularności piwa kwaśne. Te proporcje mają być utrzymane też w roku 2021.

- Coraz więcej piw rzemieślniczych dobrze rotuje w sieciach handlowych. To w szerokiej dystrybucji tworzy miejsce dla nowych piw w mniej popularnych stylach - mówi Ziemowit Fałat. W ślad za tym do podstawowej oferty Pinty pod koniec 2020 roku dołączył m.in. owsiany stout "Dobry Wieczór". Z kolei latem, w szczycie wyjazdów w polskie góry, bardzo dobrze sprzedawała się lokalna seria piw rzemieślniczych "Pinta Beskidy".

Chociaż obecna sprzedaż Browaru Pinta w głównej mierze (80-85%) opiera się na sieciach handlowych i lokalnych sklepach to lockdowny pokazały jak duże znaczenie dla browarów rzemieślniczych ma handel online. Dlatego Pinta przez swoją stronę internetową rozpoczęła już sprzedaż artykułów pamiątkowych. Rozszerzenie oferty tego sklepu o kraftowe piwa - zgodnie z planami właścicieli Pinty - jest tylko kwestią czasu.

Dla Pinty 2021 rok jest szczególny także dlatego, że browar obchodzi 10-lecie powstania. To także pierwszy rok, w którym cała produkcja browaru będzie pochodziła wyłącznie z własnego zakładu w Wieprzu. Z tej okazji Pinta planuje urodzinową imprezę, która ma się odbyć na przełomie wiosny i lata. Jeśli planów nie pokrzyżuje pandemia to oprócz wycieczek po browarze i koncertów na jego dziedzińcu można spodziewać się m.in. otwarcia całkiem nowego browaru Pinta Barrel Brewing, wyspecjalizowanego w piwach starzonych w drewnianych beczkach. Właśnie rozpoczęło się jego wyposażanie w instalacje i urządzenia. Pierwsze piwa z Pinta Barrel Brewing pojawią się na rynku w okolicach maja 2021 roku.

Na tym nie koniec. Na 2021 rok Pinta zapowiada też zmianę etykiet i logotypu. Ich nowe formy zostaną przedstawione na wiosnę. W planach browaru są także kolejne piwa z popularnych puszkowych serii Hoppy Crew, Deli Store i Hazy Disco, choć jak informuje Pinta kontynuacja tej ostatniej serii mocno zależy od zdjęcia ograniczeń w międzynarodowych podróżach. Stałym punktem w planach produkcyjnych jest również warzenie zdobywcy Grand Prix Warszawskiego Konkursu Piw Domowych, piwa grodziskiego A’la Grodziskie oraz jego kooperacyjnego wariantu Viva Śliwa (wspólnie z browarem Nepomucen). Zacznie też działać laboratorium, które oprócz nadzorowania jakości piw z Wieprza będzie też wspierać piwowarów Pinty w eksperymentach z mikroorganizmami i drożdżami. Ponadto na potrzeby dystrybucji coraz większej ilości piw w przygotowaniu jest inwestycja w nowy magazyn na wyroby gotowe.

Joanna Hamdan 11945 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.