Trzeci tydzień grudnia: galerie nie podgoniły

W tym roku klienci rozłożyli przedświąteczne zakupy w czasie - odwiedzalność utrzymuje się na podobnym poziomie od otwarcia galerii po listopadowym lockdownie - informuje Polska Rada Centrów Handlowych.

Dane zebrane przez Polską Radę Centrów Handlowych pokazują, że średni tygodniowy footfall w trzecim tygodniu grudnia jest o 29% niższy w odniesieniu do tego samego okresu ubiegłego roku, podobnie jak tydzień wcześniej (7-13.12).

Odwiedzalność w poszczególne dni tygodnia była wyrównana i wyniosła ok. 70%, z wyjątkiem soboty, kiedy była niższa o 26%. Klienci chętnie skorzystali jednak z możliwości zakupów w dodatkowym dniu weekendu – w niedzielę handlową odwiedzalność wyniosła 68%.

- Regularnie dostarczamy przedstawicielom rządu dane i raporty świadczące o najwyższych standardach bezpieczeństwa stosowanych w galeriach handlowych oraz odwiedzalności, która jest znacznie niższa niż w ubiegłym roku i nie rośnie mimo zbliżających się świąt – informuje Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.

Jego zdaniem świadczy to o odpowiedzialnym podejściu klientów do zakupów i nieodkładaniu ich na ostatnią chwilę. - Poprzez szereg działań zapewniających bezpieczeństwo, edukację klientów i egzekwowanie obowiązujących przepisów udowodniliśmy, że możemy działać w czasie pandemii. Jesteśmy zaskoczeni decyzją rządu o trzecim lockdownie, który zarówno dla wynajmujących, jak i najemców może skończyć się trudnymi decyzjami dotyczącymi zmniejszania zatrudnienia oraz niemożności spłaty zobowiązań finansowych – przestrzega.

I dodaje, że właściciele galerii handlowych od początku pandemii są pozbawieni pomocy w ramach tarcz finansowych. - Apelujemy też o pomoc dla branży – zarówno wynajmujących, jak i najemców – podsumowuje Radosław Knap.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. To organizacja pozarządowa, działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu i usług.

Katarzyna Pierzchała 4173 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.