Lewiatan w tym roku większy o 150 nowych sklepów

Pomimo pandemii Lewiatan Holding SA nie zrezygnował z planów ekspansji Od początku roku pod żółto-niebieskim szyldem otwarto ponad 150 nowych sklepów, z tego 13 w listopadzie i 12 w pierwszej połowie grudnia.

Nowo otwarte sklepy obejmują różne formaty – od mniejszych powierzchni po duże supermarkety. Wspólną ich cechą jest dopasowanie do potrzeb lokalnych klientów.

Nowa jakość w Rybnie

W ostatnich tygodniach odbyło się uroczyste otwarcie supermarketu marki Lewiatan w Rybnie. To pierwszy sklep tego formatu w okolicy. Supermarket został kompleksowo przystosowany do standardów sieci. Zastosowano w nim także rozwiązania energooszczędne, jak między innymi ciąg chłodniczy. Placówka o powierzchni blisko 850 mkw. oferuje klientom szeroką ofertę asortymentową. Od artykułów spożywczych oraz świeżych wyrobów mięsnych i wędlin przez wyroby cukiernicze, aż po chemię gospodarczą czy drobne AGD. W asortymencie sklepu znajdują się produkty znanych producentów, spośród których 500 pozycji należy do asortymentu marki własnej Lewiatan.

- Od czterech lat prowadzimy sklepy pod marką Lewiatan. Nowy supermarket w Rybnie to nasz trzeci sklep zrzeszony w sieci Lewiatan. W naszej okolicy brakowało supermarketu spożywczego, który spełniałby oczekiwania lokalnej społeczności – przyznaje Bożena Papierowska, właścicielka supermarketu Lewiatan w Rybnie.

Teraz klienci mają wybór 30 tys. produktów, w tym pełną gamę wyrobów świeżych pochodzących od lokalnych dostawców, jak pieczywo, wyroby cukiernicze czy garmażerka. Do tego świeże owoce i warzywa. Nowością jest Bistro Cafe, w którym można napić się aromatycznej kawy i zjeść coś na szybko.

Właściciele sklepu wykorzystali potencjał jaki leży w ich najbliższej okolicy. Rybno znajduje się w zagłębiu sadowniczym, zaledwie 20 km od Łowicza. Owoce pochodzą z sąsiednich gospodarstw, tak samo jak warzywa czy wyroby wędliniarskie, produkowane przez lokalne masarnie. Wyroby mleczarskie do sklepu dostarcza mleczarnia z Łowicza. Przetwory warzywno–owocowe, w tym soki jabłkowe z dodatkiem różnych owoców i warzyw, pochodzą od lokalnych sadowników.

- W sklepie znajduje się również specjalistyczny piec, dzięki któremu możemy oferować wypiekane na miejscu pieczywo, świeżo pieczone mięsa oraz dania gotowe – cieszy się Bożena Papierowska.

Ponadto oferta Lewiatana w Rybnie została uzupełniona o szeroki wybór ryb z okolicznych stawów, jak i z Mazur oraz świeżą rybę z Bałtyku.

Dwutorowa ścieżka ekspansji

Na przełomie listopada i grudnia br. uruchomiono także sklepy w Nysie, Brzegu i Gościszowie na Śląsku. Sklep w Nysie, zlokalizowany w galerii handlowej, zajmuje 395 mkw. W jego ofercie jest ponad 15 tys. artykułów. Asortyment sklepu to w dużej mierze produkty pochodzące od lokalnych dostawców. Dodatkowo oferta została wzbogacona o produkty premium, takie jak rzadko spotykane alkohole czy wina do tej pory dostępne tyko w restauracjach. Klienci mogą skorzystać z oferty ciepłych dań, w tym pieczywa i mięs.

Łącznie od stycznia Lewiatan otworzył ponad 150 nowych sklepów. - Ten rok jest wyjątkowy pod wieloma względami. Na szczęście duża część przedsiębiorców na przekór przeciwnościom patrzy w przyszłość z optymizmem - Jarosław Mosakowski, prezes spółki regionalnej Lewiatan Kujawy.

Podaje, że przykładem takiego myślenia są franczyzobiorcy Lewiatana, którzy w tym roku na samych Kujawach otworzyli 12 sklepów. Kolejne trzy zostaną otwarte do końca roku. Łącznie w centralnej Polsce sieć działa już w ponad 382 sklepach.

- W okresie gorącej dyskusji o wadach i zaletach franczyzy chciałbym podkreślić, że w Lewiatanie jesteśmy dumni z tego, że na rozwój biznesu i otwarcie kolejnych sklepów decydują się ci, którzy współpracują z nami od dawna. Otwarcie supermarketu w Rybnie jest tego doskonałym przykładem - podkreśla Jarosław Mosakowski.

Dodaje, że rozbudowa sieci franczyzowej to jeden z głównych priorytetów strategii PSH Lewiatan. Sieć zakłada dwutorową ścieżkę ekspansji, zarówno poprzez przystępowanie do sieci nowych przedsiębiorców, jak również rozwój biznesów tych, którzy już działają pod szyldem Lewiatana.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3200 placówek handlowych zatrudniających 30 000 pracowników. Łączne obroty sieci w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł.

 

Katarzyna Pierzchała 4173 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.