Producenci FMCG 2020: zmiany personalne, awanse

Oto zestawienie pokazujące zmiany na różnych stanowiskach w branży FMCG w 2020 r. i na początku 2021 r.

Marek Dereziński członkiem zarządu Krajowej Spółki Cukrowej. Stanowisko objął z początkiem marca i jest odpowiedzialny za obszar rozwoju Grupy Kapitałowej. Marek Dereziński z polskim przemysłem cukrowniczym i branżą rolniczą związany jest od połowy lat dziewięćdziesiątych. Pełnił wysokie stanowiska na szczeblu zarządczym w firmach z branży rolniczej i FMCG. Przed KSC był zatrudniony jako dyrektor zarządzający PUH Chemirol, jednej z największych firm z branży rolniczej w Polsce.
 
Karolina Szmidt nową prezes zarządu Henkel Polska. Jest pierwszą w historii polskiego oddziału firmy Polką, która stanęła na jej czele. Karolina Szmidt stanowisko objęła 31 marca. Łączy rolę prezes zarządu ze swoją dotychczasową funkcją dyrektor działu HR w Polsce i w regionie North-East Europe. Na stanowisku zastąpiła Janusza Gołębiowskiego, który zajmował je od 2006 r. Karolina Szmidt ma za sobą dwudziestoletnie doświadczenie pracy w międzynarodowych organizacjach, z czego większość na stanowiskach kierowniczych, między innymi w firmach SC Johnson, Royal Unibrew Polska i Skanska. Z Henklem związana jest od 2015 r., kiedy objęła stanowisko dyrektor działu HR w Polsce i regionie North-East.

Z dniem 1 marca Anna Król objęła stanowisko dyrektora ds. procesów kontrolingu na Europę z odpowiedzialnością za 33 kraje. Anna Król pracuje w firmie Henkel Polska od prawie 26 lat. Od samego początku związana jest z działem kontrolingu. Przez lata konsekwentnie budowała swoją ekspertyzę specjalistyczną i kompetencje menadżerskie a w ślad za tym karierę w ramach najpierw polskich, następnie regionalnych a w końcu europejskich struktur firmy. Na obecnym stanowisku dyrektora ds. procesów kontrolingu na Europę będzie między innymi odpowiedzialna za rozwój koncepcji „kontrolera jako lokalnego partnera biznesu” dla wszystkich sektorów biznesowych Henkla.

Grupa SuperDrob pod przewodnictwem nowego prezesa. Na to stanowisko w kwietniu został wybrany dotychczasowy wiceprezes - Marcin Świąć, w firmie od 2016 r. Prezes SuperDrob zapowiadał, że dalej będzie realizować strategię firmy wytyczoną przez właścicieli. Marcin Świąć jest absolwentem Akademii Finansów Federacji Rosyjskiej, specjalizacja stosunki międzynarodowe. Pracował m.in. w Animexie. W zarządzie SuperDrob odpowiedzialny był za całokształt zagadnień związanych z obszarem produkcji (Karczew, Łódź, Lublin, Goleniów), handlu (kraj & eksport) oraz proces pozyskania surowca w ramach Grupy Kapitałowej.

Patricjus Ziecik od kwietnia jest dyrektorem marketingu w Henkel Polska. Odpowiada za dział środków do prania i czystości w firmie. Patricjus Ziecik dołączył do firmy Henkel Polska w 2011 r. jako brand manager. Następnie prawie trzy lata spędził w oddziale firmy w Wiedniu, gdzie pełnił funkcję CEE regional brand & digital managera. W 2013 r. wrócił do Polski. Patricjus Ziecik jest odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii marketingowej i trade marketingowej marek środków do prania i czystości firmy Henkel. Do jego obowiązków należy również planowanie i realizacja budżetu marketingowego, a także poszukiwanie nowych kierunków rozwoju biznesu.

W kwietniu  John Agwunobi  objął stanowisko dyrektora zarządzającego Herbalife Nutrition, zastępując Michaela Johnsona. John Agwunobi jest odpowiedzialny za wyznaczenie strategii Herbalife Nutrition, nadzorując wszystkie inicjatywy mające na celu rozwój firmy w 94 krajach, w których prowadzi ona swoją działalność. Od momentu dołączenia do firmy w 2016 r. John Agwunobi pełnił szereg coraz bardziej odpowiedzialnych funkcji; ostatnio wyznaczał filozofię firmy jako wiceprezydent Herbalife Nutrition i dyrektor ds. zdrowia i odżywiania.
 
 
 
Procter & Gamble w Europie Środkowej pod nowymi rządami. W lipcu Gabriel Ragy objął stanowisko dyrektora generalnego i prezesa zarządu przejmując odpowiedzialność za działalność spółki w 10 krajach: w Polsce, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, na Węgrzech, w krajach bałtyckich oraz na Ukrainie. Po dołączeniu do P&G w 1998 r. Gabriel Ragy pełnił różne funkcje w obszarze zarządzania sprzedażą i strategii działań rynkowych w lokalnych, regionalnych i globalnych strukturach firmy. Swoją karierę w P&G rozpoczął w USA, obejmując różne stanowiska menedżerskie w strukturze działu sprzedaży firmy. Przed powołaniem na stanowisko prezesa zarządu P&G w Europie Środkowej pełnił funkcję wiceprezesa ds. strategii i planowania działań rynkowych w Chinach.
 
Od 1 lipca dział zrównoważonego rozwoju firmy Henkel pracuje jako niezależny dział, a na jego czele stoi Jean-François Pascal, dyrektor zarządzający Beiersdorf Francja, Belgia i Holandia. Działem zrównoważonego rozwoju w Henklu wcześniej kierował Inken Hollmann-Peters, który przeszedł na emeryturę. Z kolei działem komunikacji Henkla, po zmianach, kieruje Anke Schmidt.
 
 
Nowy dyrektor zarządzający Tetra Pak na Europę Wschodnią. W lipcu został nim Guillaume Latourrette. Ma ponad 18-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, produktami i marketingiem. Wcześniej zajmował wysokie stanowiska w branży opakowań w Europie i na świecie. Przez ostatnie dwa lata, jako dyrektor zarządzający Tetra Pak w Europie Południowo-Wschodniej, kierował działalnością firmy na czternastu rynkach. Guillaume Latourrette sprawuje swoją funkcję w Warszawie, koordynując działalność firmy w 15 krajach na nowopowstałym rynku Europy Wschodniej w tym w: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Mołdawii, Czarnogórze, Macedonii Północnej, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i Polsce.
 
Sokołów ma nowego wiceprezesa ds. produkcji i rozwoju. Od sierpnia funkcję tę pełni Kazimierz Kisiel, wcześniej dyrektor oddziału w Sokołowie Podlaskim. Zmiana ta jest wynikiem przejścia na emeryturę dotychczasowego wiceprezesa Stanisława Wierzbickiego, który piastował to stanowisko od 2000 r. Nowy wiceprezes ds. produkcji i rozwoju w Sokołowie, od 2006 roku piastował stanowisko dyrektora oddziału w Sokołowie Podlaskim. Wcześniej związany był m.in. z ówczesną Grupą Farm Food (obecnie Grupa Sokołów) w Czyżewie, gdzie pełnił funkcje szefa produkcji, z-cy dyrektora ds. produktu, a następnie dyrektora sprzedaży.

Zmiany w Coca-Coli. We wrześniu firma ogłosiła nominacje na kluczowe stanowiska kierownicze. Krok ten ma na celu stworzenie organizacji silnie usieciowionej, mniej hierarchicznej i zbudowanej z myślą o przyszłym rozwoju. I tak Henrique Braun, który obecnie pełni funkcję prezesa jednostki biznesowej w Brazylii, będzie prezesem nowej jednostki operacyjnej w Ameryce Łacińskiej. Z kolei Nikos Koumettis, obecny prezes grupy na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, zostanie prezesem nowej jednostki operacyjnej na Europę. Alfredo Rivera awansował na prezesa oddziału w Ameryce Północnej.

Od września dyrektor regionalną Avon Cosmetics Polska jest Agnieszka Isa, która dla tej marki pracuje już od 19 lat. Agnieszka Isa zastąpiła na tym stanowisku Annę Jakubowski, która dyrektor generalną Avon była ponad rok. Przed Polską Agnieszka Isa pracowała w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie zasiadała w zarządach Avon w Szanghaju w Chinach oraz w Manili na Filipinach. Była odpowiedzialna za zwiększanie udziałów w rynku, budowanie od podstaw nowych zespołów i procesów w klastrze, kierowanie działami marketingu i cyfryzacji, a także modernizację portfolia produktów i propozycji wartości dla klientów.
 
 
 
Październikowe zmiany i awanse w Hochland. Po ponad ośmiu latach pracy na stanowisku członka zarządu i dyrektora finansowego Hochland Polska Jacek Kostka zdecydował się opuścić firmę i zmierzyć w kierunku nowych wyzwań. To nie jedyne zmiany w firmie Hochland. Jednocześnie dyrektorowie marketingu - Rafal Masiak, i sprzedaży - Waldemar Dimke, zostali mianowani na członków zarządu.
 
 
Mars Wrigley ma nowego dyrektora ds. zakupów. Jest nim Julia M. Brown. Nowa dyrektor odpowiada za globalną strategię zakupów takich marek jak M&M's, Snickers, Extra/Orbit, Twix, Altoids, Starburst i Skittles. Julia M. Brown ma prawie 30-letnie doświadczenie w branży produktów konsumenckich i hotelarskiej. Wcześniej była dyrektorem ds. zakupów w firmach Mondelēz, Kraft Foods i Clorox. Pracowała również dla Procter & Gamble, Diageo i Gillette. Do Mars Wrigley przeszła z Carnival Corporation & plc, gdzie spędziła pięć lat jako  chief procurement officer nadzorujący globalne strategiczne zaopatrzenie i łańcuch dostaw.
 
Kimberly-Clark ogłasił zmiany w zarządzie. I tak Jeff Melucci, obecnie starszy wiceprezes ds. rozwoju biznesowego i radca prawny, został mianowany na stanowisko dyrektora ds. transformacji, rozwoju biznesowego i prawnego. Będzie odpowiedzialny za plan transformacji firmy w celu budowania jej dalszych globalnych możliwości organizacyjnych. Tym samym Jeff Melucci obejmuje obowiązki Achala Agarwal, który ogłosił zamiar przejścia na emeryturę pod koniec roku po 12 latach pracy w Kimberly-Clark i prawie 40-letniej karierze. Zmiany wejdą w życie 1 listopada.
 
Nowym dyrektorem finansowym w Hochland Polska z początkiem listopada został Tomasz Lewandowski, który dołączył do Grupy Hochland w listopadzie 2019 r. na stanowisko menadżera controllingu. Przed dołączeniem do Hochland ponad 16 lat pracował w firmie Wrigley/Mars, gdzie zajmował się miedzy innymi integracją biznesów Wrigley i Mars.

 


Anna Sambor dołączyła do Herbapolu-Lublin. Z początkiem grudnia objęła ona stanowisko dyrektor marketingu i rozwoju nowych produktów w firmie. Anna Sambor ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu i tworzeniu strategii marketingowych. W swojej dotychczasowej karierze pracowała zarówno dla największych międzynarodowych koncernów FMCG, takich jak Unilever Polska czy PepsiCo, jak i polskich spółek, takich jak Bakoma czy Grupa Bakalland, gdzie odpowiedzialna była za kompleksowe zarządzanie głównymi markami firmy i rozwój nowych kategorii. Ostatnio związana była z 38 Content Communication, gdzie pełniła funkcję dyrektora zarządzającego. W firmie Herbapol-Lublin Anna Sambor będzie odpowiedzialna za przygotowanie i realizację długookresowej strategii marketingowo-komunikacyjnej spółki oraz marek tworzących jej portfolio. Jednym z kluczowych obszarów, na których skupi się w nowej roli, będzie też wyznaczanie innowacyjnych kierunków rozwoju oferty produktowej.
 
Wojciech Żabiński będzie zarządzał Carlsberg Bułgaria. Obecny wiceprezes ds. marketingu Carlsberg Polska z początkiem stycznia obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego w Carlsberg Bułgaria. Wojciech Żabiński ma ponad 20 lat doświadczenia w branży FMCG. Swoją karierę w Carlsberg Polska rozpoczął w 2004 r. W latach 2009-2010 pełnił rolę dyrektora marketingu w firmie Eurocash, pracował też w British American Tobacco. Do Carlsberg Polska dołączył ponownie w 2010 r. w roli dyrektora ds. Euro 2012. Stanowisko wiceprezesa ds. marketingu w Carlsberg Polska objął w 2015 r.
 
Jacek Olczak awansował na stanowisko prezesa firmy Philip Morris International. To pierwszy Polak w historii, który będzie pełnił funkcję CEO globalnej firmy. Ma zbudować świat bez dymu papierosowego. Jacek Olczak w strukturach Philip Morris pracuje od 27 lat. Dotychczas pełnił funkcję prezesa ds. operacyjnych (COO). Nowe stanowisko obejmie w maju 2021 r., obejmując fotel CEO z rąk ustępującego André Calantzopoulosa. André Calantzopoulosa nie odchodzi z firmy - również w maju zajmie stanowisko szefa Rady Dyrektorów PMI - obecny, Louis Camilleri, przechodzi na emeryturę.
 
Joanna Hamdan 11783 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.