Producenci żywności w wersji online [ZESTAWIENIE]

Już nie tylko sklepy czy drogerie, obok sprzedaży stacjonarnej, stawiają na internetową. Oto zestawienie pokazujące, jak w dobie pandemii działają w tym kanale producenci.

E.WEDEL. Na Allegro pojawił się właśnie oficjalny sklep marki E.Wedel. W szerokiej gamie produktów oficjalnego sklepu internetowego E.Wedel znajdują się liczne kategorie produktowe, które - jak zapewnia producent - sprawdzą się na każdą okazję, także na prezent. W przedświątecznym okresie, w ofercie sklepu znajdują się również zestawy prezentowe.

GOURMET FOODS. Firma, inwestując w rozwój kategorii e-commerce, przygotowała  nową odsłonę sklepu internetowego herbataikawa.pl dla klientów detalicznych. Od teraz wszystkie warianty herbat Dilmah, kawy Saquella oraz syropów Fabbri będzie można kupić w jeszcze szybszy i wygodniejszy sposób. Główną motywacją do powstania platformy herbataikawa.pl jest zapewnienie klientom bardziej intuicyjnego sklepu internetowego, w którym nie tylko z łatwością znajdą wszystkie interesujące ich warianty produktów, ale również będą mogli zaczerpnąć inspiracji i wiedzy z bogatego w treści bloga marki.

GRYCAN. Marka w kwietniu br. uruchomiła sklep internetowy na platformie Allegro. W sklepie internetowym Grycan - Lody od pokoleń dostępne są wybrane smaki lodów, sorbetów z owoców i lodów wegańskich w opakowaniach o pojemności 500 ml i 1100 ml oraz lody Tiramisu w pudełku 900 ml. W menu lodziarni online znalazły się ponadto takie specjały jak:  torty lodowo-bezowe, ciastka i ciasta przygotowywane ręcznie, według tradycyjnych, rodzinnych receptur we własnych pracowniach cukierniczych. Aby zachować ich świeżość i smak, ciastka zostały zamrożone natychmiast po wyprodukowaniu. W lodziarnio-kawiarni online można je kupić w opakowaniach po 4 sztuki. Ofertę uzupełnia kawa z mieszanki osobiście wybranej przez właścicieli w rodzinnej włoskiej palarni. Dostawy realizowane są na terenie Warszawy przez własnych kierowców.

MASPEX. Producent w lipcu br. uruchomił na platformie sprzedażowej Strefę Partnera. Na początek dostępnych w niej jest około 250 produktów takich marek jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, DrWitt, Tiger, DecoMorreno, Puchatek, Cremona i Ekland. Jak zapowiada producent oferta będzie jednak systematycznie poszerzana i docelowo znajdą się w niej wszystkie produkty firmy dostępne na polskim rynku. Dzięki możliwościom, jakie stwarza Allegro, produkty mogą być wysyłane w każdy region Polski, a dzięki szerokiemu portfolio sklepu Maspex, nabywcy mogą zapełnić jeden koszyk produktami z wielu kategorii – od śniadania do kolacji.

MONDELEZ. W październiku producent Milki, belVita, Oreo, Delicje, Prince Polo, Toblerone czy Hall, otworzył swój oficjalny sklep internetowy na Allegro. Oficjalny sklep internetowy Mondelez Polska oferuje ponad 120 różnych produktów marek takich jak Milka, Oreo, Delicje, Nussbeisser, Toblerone, Lubisie czy belVita. Dodatkowo firma planuje stopniowe poszerzanie asortymentu o kolejne marki z portfolio słodyczy i przekąsek, w tym także produkty sezonowe -  już niedługo w ofercie znajdzie się typowo świąteczny asortyment.

TARCZYŃSKI. W maju br. firma uruchomiła sklep w Strefie Marek Allegro, będąc tym samym pierwszą marką w sektorze wędlin i przekąsek mięsnych, która zadebiutowała na tej popularnej platformie sprzedażowej. Obecnie online można już kupić wszystkie kluczowe produkty marki. Jak podkreśla producent, niezależnie od wybranego sposobu dostawy, produkty zachowują świeżość i wysoką jakość. Na Allegro pojawiają się też ofertowe nowości, dzięki czemu już w dniu premiery każdy konsument ma możliwość zamówienia wchodzącego na rynek produktu. Na konsumentów czekają promocje i oferty specjalne. Zgodnie z przyjętą strategią sprzedaż internetowa będzie konsekwentnie rozwijana. W przypadku Allegro, na ten moment sprawdzane są dodatkowe możliwości bezpiecznego transportu artykułów spożywczych, które pozwolą rozszerzyć dostępną tam ofertę produktową. Produkty Tarczyński dostępne są także w internetowym sklepie spożywczym Frisco.pl, na stronie PolskiKoszyk.pl oraz w sklepach internetowych popularnych sieci handlowych.

UNILEVER. Na początku tego roku właściciel m.in. marek Dove, CIF, Domestos, Coccolino czy Lipton, rozszerzył działalność z największą platformą e-commerce w Polsce – Allegro, którą miesięcznie online odwiedza średnio ok. 18 mln konsumentów. Efekty działań widać wyraźnie na przykładzie marki Dove, która stała się liderem sprzedaży w swoich kategoriach produktowych. Oprócz współpracy z Allegro firma rozwijała inne kanały sprzedaży – m.in. zdecydowano się na rozszerzenie działań marketingowych z Frisco czy nawiązanie współpracy z platformą Uber Eats, za pomocą której klienci mogą kupować lody z dostawą do domu w ciągu 30 min.

Joanna Hamdan 12136 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.