Black Week na Allegro: największy festiwal zakupów

Tegoroczny Black Week był największym festiwalem zakupów w historii Allegro. Od 23 do 30 listopada klienci każdego dnia kupowali prawie 3,5 miliona produktów.

Sprzedawcy, którzy dołączyli do Black Week, odnotowywali wyższą sprzedaż. W tym czasie sprzedano o ok. 250-300% więcej przedmiotów niż przeciętnego dnia. Jak podaje Allegro, klienci z pakietem Allegro Smart! dodatkowo zaoszczędzili ponad 45 milionów złotych na samych kosztach dostawy.

– Naszą ambicją jest oferowanie klientom najlepszych cen, szerokiego wyboru produktów i doskonałej realizacji dostaw. W listopadzie pobiliśmy kolejny rekord, ale nie osiągnęlibyśmy tego bez naszych sprzedawców. Chciałbym im wszystkim serdecznie podziękować; razem udostępniliśmy ponad 350 000 ofert w atrakcyjnych cenach, w których klienci mieli do wyboru miliony przecenionych produktów – komentuje Francois Nuyts, prezes Allegro. –Poza tym, mamy na uwadze jak ważna dla naszych klientów jest szybkość dostawy, dlatego cieszymy się z wprowadzonego w tym roku dodatkowego udogodnienia – możliwości dostarczenia przesyłki w sobotę – powiedział. Najpopularniejszymi kategoriami, w których konsumenci robili zakupy były: elektronika, dom i ogród oraz produkty dla dzieci.

80% przesyłek dotarło do klientów w ciągu 1-2 dni, a rekordowo szybka dostawa z laptopem HP EliteBook 840 G1 trwała 4 godziny 11 minut. Regularna cena sprzedaży była średnią ceną z poprzednich 4 tygodni, a nie ostatnią sprzed promocji. Wśród blisko 3 100 000 sprzedanych produktów wyróżnić można: 57 000 smartfonów, 66 500 smartwatchów oraz akcesoriów do nich, prawie 7 500 drukarek 3D, 23 000 komputerów osobistych, ponad 13 500 multifunkcyjnych urządzeń / drukarek, 14 000 ekspresów do kawy, 30 000 odkurzaczy, ponad 26 000 nawilżaczy i oczyszczaczy powietrza oraz blisko 110 000 słuchawek.

W kategorii ubrań i dodatków amatorów znalazło 480 000 sztuk odzieży i bielizny damskiej, prawie 400 000 sztuk męskiej odzieży i bielizny, 245 000 akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale), 104 000 sztuk damskiej biżuterii, 46 000 zegarków, 243 000 przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej i ponad 230 000 par butów.

Z kolei z artykułów drogeryjnych nabywców znalazło 645 000 sztuk produktów do pielęgnacji urody, 315 000 produktów z grupy akcesoriów do manicure i pedicure, 185 000 produktów do makijażu, prawie 155 000 butelek perfum i wód toaletowych, prawie 142 000 sztuk akcesoriów do higieny jamy ustnej oraz prawie 200 000 suplementów diety.

Spośród produktów do domu zakupiono 3 700 000 sztuk artykułów dekoracyjnych, a w tym dekoracji typowo świątecznych 910 000 sztuk, elementów wystroju okien – 730 000, zastaw stołowych i akcesoriów kuchennych 635 000, pozostałych dekoracji i ozdób 500 000, wyposażenia biura – 1 000 000 produktów, a mebli 300 000 produktów.

Z produktów spożywczych sprzedano niemal 1 400 000 artykułów, w tym m.in. kawy, herbaty, bakalie i orzechy oraz przyprawy, a także ponad 780 000 akcesoriów dla zwierząt domowych i 520 000 artykułów do sprzątania domu.

W dziale motoryzacja sprzedało się 470 000 narzędzi samochodowych i elementów wyposażenia garażu, ponad 500 000 części samochodowych oraz ponad 600 000 akcesoriów samochodowych i olejów silnikowych.

Nabywców znalazło również prawie 670 000 książek (głównie dla dzieci i młodzieży, beletrystyki, literatury popularnej i non-fiction, książek naukowych i popularnonaukowych, poradników oraz albumów), prawie 90 000 gier planszowych i karcianych (najszybciej sprzedającą się ofertą ze sklepu Allegro była gra Harry Potter: Hogwarts Battle z ponad 500 sztukami sprzedanymi poniżej 20 minut), ponad 60 000 nowych gier wideo i ponad 2 000 000 zabawek.

Od wiosny utrzymuje się także zainteresowanie produktami typu "zrób to sam" i rękodziełem; podczas Black Week 2020 klienci Allegro kupili ponad 800 000 produktów z tych podkategorii, a najpopularniejsze z nich to szycie, dziewiarstwo, decoupage, scrapbooking

Magdalena Weiss 2928 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.