Vistula Retail Group komentuje spadek sprzedaży
Listopad, pomimo zamknięcia wszystkich salonów zlokalizowanych w centrach handlowych, był lepszy niż się spodziewaliśmy - ocenia właściciel sieci sklepów modowych i jubilerskich, Grupy VRG.
Tymczasem skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w listopadzie 2020 r. przez Grupę VRG wyniosły około 47,4 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w listopadzie 2019 r. "tylko" o ok. 52%.
- Analogicznie, jak w poprzednich miesiącach br., lepiej radził sobie w tych warunkach segment jubilerski – spadek przychodów W.Kruk w ujęciu rocznym to 40,4%. Na lepszy od prognozy zarządu wynik listopada wpływ miał zwiększony ruch klientów w salonach stacjonarnych w ostatnie dni między ogłoszeniem lockdownu a jego rozpoczęciem oraz bardzo dobre wyniki Black Friday w sklepach online spółki – dodano.
Wszystkie marki Grupy wypracowały w ramach promocji Black Friday sprzedaż dwu- a nawet trzykrotnie wyższą niż w pozostałe dni listopada. Pomimo dużych promocji, które spółka zainicjowała już 7 listopada, aby wspierać sprzedaż w e-commerce, spadek marży wyniósł tylko 3 p.p. w porównaniu z listopadem 2019 roku. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-listopad 2020 wyniosła około 48,6% i była niższa o 3,1 p.p. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-listopad 2020 roku wyniosła około 722,3 mln zł i była niższa o około 20,7% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły około 28,3 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w listopadzie 2019 roku o około 57,3%. Narastająco od stycznia wartość przychodów ze sprzedaży w tym segmencie wyniosła około 423,4 mln zł i była niższa o około 26,3% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły około 17,3 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w listopadzie 2019 roku o około 40,4%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-listopad 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 276,9 mln zł i była niższa o około 8,4% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w listopadzie 2020 roku przez Grupę Kapitałową Spółki wyniosła około 49,3% i była niższa od marży osiągniętej w listopadzie 2019 roku o około 3,3 p.p. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - listopad 2020 wyniosła około 48,6% i była niższa o 3,1 pp. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Spółka informuje, że łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej Grupy Kapitałowej na koniec listopada 2020 roku wyniosła 53,0 tys. m2 i była niższa o 2,4% od powierzchni sprzedaży detalicznej w listopadzie 2019 roku.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.
Komentarze